باز کردن قفل درب ضد سرقت

باز کردن قفل درب ضد سرقت

باز کردن قفل درب ضد سرقت

باز کردن قفل درب ضد سرقت پرسشی است که معمولا توسط خریداران درب ضد سرقت پرسیده می شود این است که آیا قفل درب ضد سرقت قابل باز کردن هستند ؟ و آیا می توان کلید درب های ضد سرقت را مجددا ساخت؟

برای سوال دوم جوابم همیشه آری بود و اینکه می توان مانند هر کلید دیگری،کلید اینگونه درب ها را نیز مجددا ساخت فقط با توجه به اینکه کلیدهای درب ضد سرقت اصلاحا کامپیوتری هستند، ساختن این کلید ها هزینه بیشتری دارد.

 

در مورد سوال اول با توجه به بررسی های صورت گرفته از برخی کلیدسازها به نتایجی رسیدیم که در ادامه به آن می پردازم :

حالت اول)

در صورتی که درب ضد سرقت قفل نشده باشد و فقط بسته شده باشد به عبارت دیگر فقط زبانه ای که با دستگیره عمل می کند درگیر باشد و سایر زبانه های قفل درگیر نباشند. در این حالت به راحتی همانند سایر درب های قدیمی می توان با استفاده از کارت های تلفن ، عابر بانک ویا فیلم های رادیولوژی درب را باز کرد.بدین صورت که یکی از کارت ها ذکر شده را از سمت قفل و از کنار درب طوری وارد می کنیم که کارت بالاتر از زبانه قرارگیرد و با پایین کشیدن کارت و همزمان فشار دادن درب به سمت داخل آپارتمان ،کارت زبانه را به عقب رانده و درب ضد سرقت باز خواهد شد .البته با توجه به اینکه درب های ضد سرقت دارای لاستیک های درزگیر هستند و اصولا اگر خوب ریگلاژ شده باشند درز کمتری نسبت به درب های کلاسیک قدیمی دارند باز کردن درب ضد سرقت با این روش کمی مشکلتر و زمان بیشتری را طلب می کند.

حالت دوم)

اگر شما درب ضد سرقت را قفل کرده باشید کار سخت خواهد شد چون حتما باید یک فرد حرفه ای قفل درب ضد سرقت را باز کند که البته این کار زمان بر خواهد بود و از عهده هر کسی هم بر نخواهد آمد. با صحبت هایی و بررسی هایی که انجام دادم یک فرد حرفه ای بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا قفل درب ضد سرقت را باز کند و این زمان تحت تاثیر تعداد زبانه های قفل درب ضد سرقت و اینکه زبانه های قفل از چپ و راست و بالا و پایین درگیر شده باشند نخواهد بود و زمانی که قفل درب ضد سرقت باز شود کل زبانه ها ی درگیر همانند زمانی که با کلید،درب ضد سرقت را باز می کنیم ،آزاد خواهند شد .

حال دو سوال جدید ممکن است در رابطه با باز کردن قفل درب ضد سرقت به ذهن شما خطور کند.

۱-پس تعداد زبانه ها چه تاثیری در امنیت درب ضد سرقت دارند واگر موثر هستند تا چه حد؟

۲-پس اگر بتوان قفل درب های ضد سرقت را نیز باز کرد چه فرقی بین درب ضدسرقت و یک درب معمولی وجود دارد؟

اول باید بدانیم که این درب ها ی پیش ساخته را در سایر کشورها به نام درب ایمن می شناسند که معادل واژه security doors می باشد .شاید نام درب ضد سرقت که معادل واژه anti theft doorاست توقعی در ما از این درب ایجاد کرده باشد که دور از واقعیت است .

مهمترین عامل در ایمن کردن این درب های پیش ساخته نسبت به سایر درب ها این است که قفل و لولای درب در فلز جاگذاری شده است و احتمال شکسته شدن درب بر اثر ضربه از قسمت قفل و لولا بسیار پایین می باشد.(البته در صورتی که استانداردها در ساخت درب ضد سرقت رعایت شده باشد)

واین در حالی است که طبق اطلاعات به دست آمده از مشتریانی که متاسفانه منزل آنها به سرقت رفته است اکثر سرقتها در زمان بسیار کوتاه و از طریق شکستن درب از سمت قفل است و سارقان زمانی را صرف باز کردن قفل نخواهندکرد. بنابراین اتصال قفل درب و لولا ها به ساختارهای فلزی از اهمیت بیشتری نسبت به زبانه های قفل ها برخوردار هستند. چون چه هم زبانه ها از بالا و پایین درگیر شده باشند چه نه درب بر اثر ضربه شکسته نخواهد شد و باز سارقان به سمت شکستن و یا اهرم کردن درب از قسمت قفل اقدام خواهند کرد پس به نظز نگارنده اگر دربها دارای دو قفل مجزا باشند در صورتی که سارق زمان و توانایی برای باز کردن قفل ها را هم داشته باشد زمان از ۳۰تا ۴۵ دقیقه به ۶۰تا ۹۰دقیقه خواهد رسید هرچند این دو قفل تعداد زبانه هایی کمی هم داشته باشند.

پس با توجه به صحبتهای اخیر در مورد باز کردن قفل درب ضد سرقت  معلوم  شد اولویت اول جهت بالا بردن امنیت این است که درب قابل شکستن و یا اهرم کردن از طرف قفل و لولا نباشد.

محصولات درب ضد سرقت

برای قیمت بهتر همین حالا تماس بگیرید ۱

محصولات درب ضد آب

برای قیمت بهتر همین حالا تماس بگیرید ۱

درب ضد سرقت تونا ترکیه

برای قیمت بهتر همین حالا تماس بگیرید ۱

درب ضد سرقت سزار ترکیه

برای قیمت بهتر همین حالا تماس بگیرید ۱

منبع : doorco.co

امتیاز دهید post