شماره تماس جهت سفارش درب ضد سرقت و داخلی 09128332690 - شماره تماس جهت سفارش درب ضد حریق و اتاق سروری 09125464081

درب ضد آب

درب ضد آب، در گذشته درب های چوبی و فلزی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفتند اما این محصولات در برابر نفوذ آب مقاوم نبوده و به سرعت خراب می شوند. از طرفی نمونه های فلزی این درب ها بسیار سنگین بوده و برای فضا های داخلی مناسب نیستند.امروزه نمونه های بسیار باکیفیتی از این محصولات تولید شده اند که با نام درب ضد آب معرفی می شوند. می خواهید با ویژگی های این محصولات بیش تر آشنا شده و کاربرد های آن را بشناسید؟ کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی درب ضد آب

قصد خرید درب ضد آب را دارید؟ برای این کار دچار چالش شده اید و نمی توانید یک نمونه مناسب از این محصولات را خریداری کنید؟ دقت داشته باشید که این محصولات مطابق با آخرین تکنولوژي های روز دنیا طراحی شده و تولید می شوند. از این رو در برابر نفوذ آب و رطوبت کاملا مقاوم بوده و از طول عمر بالایی برخوردار هستند. برای تولید این محصولات از چوب های کاملا ضد آبی استفاده می کنند که دارای بافت بسیار سخت و متراکمی بوده و اجازه نفوذ آب را نمی دهند.

علاوه بر آن، این نوع درب ها با روکش ها، روغن و لاک های مخصوصی پوشش داده می شوند تا کاملا ضد آب باشند. این پوشش ها از باد کرده و پوسته پوسته شدن درب ها جلوگیری کرده و در نتیجه به افزایش طول عمر آن ها کمک می کنند. اگر بخواهیم به طور کامل به معرفی این نوع درب ها بپردازیم باید بگوییم که این محصولات در برابر گرما و سرما نیز بسیار مقاوم بوده و کاملا سبک وزن هستند.

مشخصات فنی درب ضد آب

به صورت کلی اصلی ترین مشخصه درب های ضد آب این است که در برابر رطوبت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. همانطور که میدانید زمانی که رطوبت افزایش پیدا میکند مکان مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها به وجود می آید. از آن گذشته چوب محیط مناسبی برای رشد حشرات است و این مشکل را دو چندان میکند. ساختار فنی این درب ها به شکلی است که نه تنها در مقابل رطوبت بلکه در برابر نفوذ حشرات نیز مقاوم هستند.

ساختار این درب ها به شکلی است که در مکان های مختلفی قابل استفاده هستند. این درب ها به دلیل ویژگی های فنی که دارند بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی و حمام می باشند. یراق آلاتی که در ساخت این درب ها استفاده می شوند نیز بسیار باکیفیت و ضد آب هستند به همین دلیل به سادگی آسیب نمی بینند.

انواع درب ضد آب

با توجه به پیشرفت تکنولوژي، امروزه تنوع بالایی از درب ضد آب تولید شده و به بازار ارائه می شود. بهترین و با کیفیت ترین نمونه از این نوع درب ها عبارتند از:

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین نمونه از این محصولات درب ABS می باشند. این محصولات بسیار ارزان قیمت بوده و برای درب سرویس بهداشتی و حمام بسیار مناسب هستند. برای ساخت این محصول از MDF خام استفاده شده و بر روی آن یک لایه رزین کشیده می شود. علاوه بر آن، این درب ها را با یک لایه روکش ABS-PVC پوشش می دهند تا کاملا مقاوم و ضد آب شوند.

روکش های پلیمری استفاده شده در این درب ها در برابر گرما بسیار مقاوم هستند و علاوه بر آن، قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند. از این رو این محصولات را در رنگ های مختلفی تولید کرده و برای مکان های مختلفی مانند درب پارکینگ و یا درب بین طبقات نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

  • درب UPVC

این نمونه از درب ها نسبت به انواع PVC بافت سخت تری داشته و در برابر حرارت و اشعه نور خورشید بسیار مقاوم هستند. هرگز رطوبت را جذب نمی کنند و هرگز پوسته پوسته نمی شوند. از این رو در مکان های مختلف و شرایط آب و هوایی گوناگون قابل استفاده بوده و حتی می توانند جایگزین مناسبی برای درب های ضد سرقت باشند.

  • درب GRP

این نوع درب ها، در حقیقت از جنس فایبرگلاس بوده و با استفاده از فرآورده های نفتی تولید می شوند. این نمونه از درب ها قابلیت انعطاف پذیری مناسبی داشته و امکان تاب برداشتن آن ها وجود ندارد. از طرفی کاملا ضد آب بوده و از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند.

اگر به دنبال یک نمونه درب ضد آإ ارزان قیمت و در عین حال با کیفیت هستید، این محصول می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این محصولات در برابر نفوذ رطوبت بسیار مقاوم هستند از ظاهری شیک و با دوام برخوردارند.

بهترین نوع درب ضد آب کدام است؟

درب های ضد آب در تنوع زیادی تولید می شوند اما به جرات میتوان گفت یکی از بهترین مدل های آن ها درب ضد آب پلی وود است. این درب ها صد در صد ضد آب هستند و به غیر از پوسته بیرونی پوسته داخلی آن ها نیز دارای خاصیت ضد رطوبت است. درب های پلی وود نسل جدیدی از درب های ضد آب هستند که طرفداران بسیاری دارند.

از این درب ها میتوان در مکان های مختلفی مانند ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و درمانی استفاده کرد و در این زمینه محدودیتی ندارید. برای ساخت این درب ها نیازی به قطع درختان نیست به دلیل اینکه از پودر چوب برای این کار استفاده می کنند. این موضوع باعث می شود که به محیط زیست آسیب وارد نشود.

اگر به دنبال خرید درب ضد آبی هستید که سالیان طولانی برای شما کار کند درب های پلی وود انتخاب مناسبی به شمار میروند. این درب ها از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و طول عمر زیادی دارند.

کاربرد درب ضد آب

امروزه درب ضد آب بسیار کاربردی و پر طرفدار شده است. این نمونه از درب ها با توجه به کوچک تر شدن فضا های داخلی بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند. شاید برایتان عجیب باشد که کوچک تر شدن فضا ها چه ارتباطی به استفاده بیش تر این محصولات دارد؟ معمولا سرویس های بهداشتی و حمام ها ابعاد و اندازه های کمی داشته و از این رو روشویی به درب نزدیک تر می شوند. از این رو احتمال خیس شدن درب ها افزایش یافته و از این رو در اکثر آپارتمان های امروزی از این نوع درب ها استفاده می کنند.

این نوع درب ها در برابر نفوذ آب کاملا مقاوم بوده و امکان رشد قارچ و کپک در آن ها وجود ندارد. موارد استفاده از این نوع درب ها فقط به سرویس های بهداشتی محدود نمی شوند. امروزه در اکثر استخر ها، مکان های درمانی مانند درمانگاه و بیمارستان ها، مراکز دندانپزشکی، مجموعه های ورزشی و بسیاری از هتل ها از این نوع درب ها استفاده می کنند. به کار گیری این محصولت سبب می شود تا ارزش ساختمان افزایش یافته و نیاز به تعویض درب ها در طول زمان به شدت کاهش می یابد.

چگونه یک درب می تواند در برابر آب مقاوم گردد؟

برای ضد آب کردن درب های چوبی روش های مختلفی را به کار می برند که یکی از بهترین آن ها استفاده از روکش های ضد آب است. در ادامه برخی از این روکش ها را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

  • روکش pvc

روکش pvc یکی از بهترین متریالی است که میتوان برای ضد آب کردن این درب ها استفاده کرد. همانطور که از نام این روکش مشخص است از ماده ای به نام پی وی سی تولید می شود. زمانی که این روکش را روی درب های چوبی می کشند خاصیت ضد آب به آن ها می بخشد. این روکش نفوذپذیری بسیار بالایی دارد و مناسب برای استفاده در مکان های خیلی مرطوب مانند سرویس بهداشتی است.

  • روکش رزین

از دیگر روکش های ضد آب میتوان به رزین اشاره کرد. این روزها از این متریال در ساخت محصولات مختلفی استفاده می کنند. رزین ماده ای شیمیایی و شفاف است. این متریال را با ماده دیگری به نام هاردنر ترکیب می کنند و در نهایت یک ماده جامد و شفاف حاصل می شود. این ماده را روی درب های چوبی استفاده می کنند و به این شکل مقاومت آن ها را در مقابل رطوبت افزایش می دهند.

مزایا و معایب درب ضد آب

درب ضد آب به دلیل ویژگی های منحصر بفردی که دارد، با مزیت های زیادی همراه است. از این رو استفاده از این نوع درب ها می تواند با فواید زیادی برای افراد همراه باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • این محصولات دارای روکش بسیار مقاومی هستند که در برابر نفوذ رطوبت از درب ها محافظت می کنند. این روکش ها سبب می شوند تا از پوسته پوسته شدن و پوسیدگی درب ها جلوگیری شود.
  • این نوع درب ها کاملا ضد خش هستند و هیچ گونه خط و خشی در طول زمان بر روی آن ها ایجاد نمی شود.
  • این نمونه از درب ها تعمیر پذیر هستند در نتیجه در شرایط لزوم به راحتی می توان آن ها را تعمیر کرده و بازسازی کرد.
  • این نوع درب ها در قیمت های بسیار مناسبی به فروش رسیده و در نتیجه بسیار مقرون بصرفه هستند.
  • رنگ پذیری بالای این محصولات سبب می شود تا تنوع بالایی از طرح و رنگ این نوع درب ها در بازار مشاهده شود.
  • قابل شست و شو بودن این نوع درب ها و تمیز کردن راحت آن ها، از دیگر مزیت های برجسته این محصولات می باشد.
  • تمیر و نگهداری این نوع درب ها بسیار ساده و راحت می باشد.

استفاده از این نوع درب ها در کنار مزیت هایی که دارند با معایبی نیز همراه هستند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت این نوع درب ها می تواند برای کبد و کلیه ها خطرناک باشند.
  • سرب و کادمیوم موجود در این نوع درب ها می تواند سلامت انسان ها را به خطر بیندازد.
  • این محصولات با غیر قبل بازیافت بوده و می توانند صدمات جدی به محیط زیست وارد کنند.
  • برخی نمونه از این محصولات در طراحی محدود بوده و فقط چند مدل مختلف از آن ها در بازار وجود دارند.

خرید درب ضد آب

اگر قصد خرید درب ضد آب را دارید، باید نکاتی را مد نظر قرار داده و بر اساس آن ها انتخاب کنید. قبل از هر اقدامی باید طول و عرض داخل چهارچوب را به درستی اندازه گیری کنید تا در هنگام نصب این محصول با مشکل مواجه نشوید. بعد از این کار باید دقت داشته باشید که شرکت های زیادی در حال تولید این نوع درب ها هستند و از این رو کیفیت های مختلفی از این محصولات در بازار وجود دارند. اگر قصد خرید یک نمونه مناسب از این محصولات را دارید باید یک برند سازنده معتبر و قابل اعتماد را انتخاب کنید و قبل از خرید از اصل و مرغوب بودن آن مطمئن شوید.

علاوه بر همه این ها باید دقت داشته باشید که انواع مختلفی از این درب ها در بازار وجود دارند و شما باید با توجه به نوع کاربری که برای ین محصولات در نظر گرفته اید، نمونه مناسبی از آن ها را انتخاب کنید. بهتر است که انتخاب طرح و رنگ این محصول را با توجه به رنگ کفپوش، دیوار پوش و یا حتی قرنیز ها انجام دهید.

قیمت درب ضد آب

قیمت درب ضد آب تحت تاثیر فاکتور های زیادی تعیین می شود. همن امر سبب می شود تا افراد نتوانند قیمت ثابت و مشخصی را برای این محصولات در نظر بگیرند. همان طور که گفتیم این نوع درب ها را در انواع مختلفی تولید می کنند و در ساخت هر یک از آن ها از متریال های مختلفی استفاده می شود. از طرفی کیفیت های متفاوتی از این محصولات در بازار وجود دارند که همه این عوامل می توانند در قیمت گذاری درب ها موثر باشند.

علاوه بر آن، برند سازنده و میزان شهرت آن نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت گذاری این محصول داشته باشد. سایز و ابعاد این درب ها نیز از دیگر فاکتور های مهمی است که در تعیین قیمت آن ها بسیار موثر است. دقت داشته باشید که نوسانات قیمت دلار نیز می تواند به طور مستقیم بر روی این قیمت ها تاثیر بگذارد و در افزایش و کاهش آن ها دخیل باشد.

کلام آخر درباره درب ضد آب

برای معرفی درب ضد آب باید بدانید که این محصولات را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند. برای ساخت این محصولات از متریال های مختلفی تولید می کنند و همین امر سبب می شود تا هر یک از آن ها ویژگی های منحصر بفردی داشته باشند. اگر قصد خرید یک نمونه مناسب از این درب ها را دارید، حتما به دنبال یک نمونه کاملا استاندارد و مرغوب باشید که از کیفیت بالایی برخوردار است.

سوالات متداول برای معرفی درب ضد آب
  1. تفاوت درب های hpl با درب های ABC در چیست؟
    این دو نوع درب بسیار به هم شبیه هستند و تفاوت آن ها در روکش آن هاست. برای درب hpl از ورق اچ پی ال استفاده شده و در نوع دوم از ورق ام دی اف استفاده می شود.
  2. درب های ضد آب از نظر قیمت با درب معمولی چه تفاوتی دارند؟
    قطعا این نمونه از درب ها نسبت به مدل های معمولی در قیمت های بالاتری به فروش می رسند اما به دلیل طول عمر بالایی که دارند، کاملا مقرون بصرفه هستند.
  3. آیا انتخاب فروشگاه در کیفیت و قیمت درب های ضد آب موثر است؟
    بله، برخی از فروشگاه ها نمونه های اصل و با کیفیت این محصولات را در قیمت های بسیار مناسبی فراهم کرده و به مشتریان ارائه می دهند.