درب ضد صدا

امروزه فراهم نمودن محیطی آرام و به دور از سر و صدای شهری یکی از دغدغه های مهم افراد در جامعه به شمار می آید.

متأسفانه به دلیل کنترل نمودن و کاهش برخی از هزینه ها در عملیات ساخت و ساز و دست یافتن به سودی بیشتر، بسیاری از پروژه های در حال ساخت و یا ساخته شده در کشور (خصوصاً در سال های اخیر) فاقد عایق های صوتی و جاذب صدای استاندارد بوده که این امر موجب عبور صوت به محیط های پیرامون شده و آرامش افراد را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. جهت رفع این مشکل، می بایست از پوششی بر روی دیوارها، سقف، کف و … استفاده گردد تا صدای انتقالی به محیط های پیرامون تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

درب ضد صدا یا عایق صدا چیست ؟

به منظور کاهش صوت و مقابله با صدای انتقالی (کاهش آلودگی صوتی) از محیطی به محیط دیگر، می بایست از پوششی استفاده گردد که به آن پوشش، عایق صوتی گفته می شود. عایق های فوم صداگیر با بهره مندی از آخرین تکنولوژی روز دنیا ، در کاهش صداهای انتقالی به محیط پیرامون نقش به سزایی را ایفا می نمایند. عایق های صوتی ، جدیدترین و مدرن ترین نسل عایق های جاذب صدا در دنیا بوده (در مصارف صنعتی و ساختمانی برای دیوارهای مشترک، سقف، کف و …) و از لحاظ کیفی بسیار مطلوب و کارآمد می باشند.

روش های آکوستیک کردن یا ضد صدا کردن درب یکی از شاخه های علم آکوستیک درب های ساختمان و سالن ها می باشد.
هدف اصلی از بین بردن صداهای زائد می باشد.
مهمترین نکته در آکوستیک درب ها استفاده از عایق صوتی مناسب و درز گیری درب در محل تقابل درب با چهارچوب (فریم آهنی) است.
هر چه عایق صوتی استفاده شده و درز بین چهارچوب و درب به خوبی پوشش داده شود درب آکوستیک شده نشت صدای کمتری خواهد داشت.
گروه صنعتی درکو مطابق استانداردهای بین المللی مهندسی صدا و علم آکوستیک (ضد صدا) به ارائه خدمات عایق سازی و حذف صداهای مزاحم (نویز) می پردازد.

امتیاز دهید post