سوالات متداول در مورد درب ضد سرقت

پرسش و پاسخ درب ضد سرقت

آیا درب روکش پی وی سی ضد آب است؟

پاسخ : اکثر خریدارن با تصور اینکه درب روکش پی وی سی درب ضد آب است از دربهای روکش PVC برای درب حمام و توالت استفاده می کنند.در زیر در مورد درب های ام دی اف روکش PVC درب ضد آب هستند اشتباه است و باید هنکام خرید درب ضد آب به این نکته توجه داشت که روکش های PVC به صورت رول بوده مانند سفره های یک بار مصرف و هنگامی که درب را درون سینی دستگاه پرس وکیوم قرار می دهند روکش های PVC تحت دمای بالا و با مکش زیاد روی درب وکیوم می شود. با توجه به اینکه درب فقط از نمای پشتی و رویی آن هم به وسیله پلاستیکی نازک رویه می شود و کلاف درب کماکان بدون رویه است و محل نفوذ آب است ولی بعضی از کارگاه های ساخت درب با ابزاری مشخصی اقدام به روکش کردن قابلمه درب نیز میکنند اما با توجه به اینکه روکش یکپارچه ای تمامی سطوح درب را نمی پوشاند می توان نتیجه گرفت درب روکش پی وی سی درب مطمئن در مقابل آب و رطوبت نیست.

پرسش و پاسخ درب ضد سرقت

چه درب ضد سرقتی مناسب من است؟

پاسخ : درب ضدسرقت به دربی گفته می شود  که علاوه بر ممانعت از ورود سارقین، بتواند عایقی مناسبی برای سرما،حرارت و رطوبت نیز باشد . تولید درب ضد سرقت باید به گونه ای باشد که در شرایط اقلیمی مورد استفاده کاملا مقاوم باشد. به عنوان مثال میتوان از دربهای ضد سرقت ساده فلزی که از دو ورق  فولادی به ضخامت یک میلیمتر در هر دو طرف درب و یک لایه پشم سنگ یا یونولیت به عنوان عایق صدا و دما ساخته می شود در ساختمان هایی که امکان ایجاد سر و صدا از طرف سارقین برای تخریب درب امکان پذیر نمی باشد، استفاده نمود زیرا در مواردی که سارق امکان و زمان ایجاد سر و صدا را به منظور تخریب درب را داشته باشند، مانندمنازل و محل هایی که دور از هم هستند مانند: منازل ویلایی ،کارخانجات , انبارها و… باید از درب ضدسرقت با ویژگیهای خاص استفاده کرد تا بتوان امکان داخل شدن سارق بعد از برش و تخریب لایه های سطحی درب ضد سرقت به ساختمان را به کمترین حد ممکن رساند.در این موارد خاص می توان ضخامت ورق های های فولادی  مورد استفاده در دو طرف درب ضد سرقت را تقویت کرده و به دو میلی متر و جمعا چهار میلی متر افزایش داد علاوه بر آن می توان لایه های میانی نیز از طریق ایجاد شبکه های فولادی مستحکم به همراه تزریق فوم های ضد برش , ضد مته، ضد اسید تقویت کرد. علاوه بر استانداردهای امنیتی و تقویتی در تولید درب ضد سرقت و انتخاب درب, ویژگیهای دیگری نیز می توان به دربهای ضد سرقت به منظور ارتقا کیفیت لایه های بیرونی و درونی درب در اماکن خاص ازجمله پوششهای ضدرطوبت, ضد اسید به عنوان ویژگیهای مخفی و غیر قابل رویت، بمنظور استفاده درمکانهایی با رطوب بالا و یا محیط های صنعتی و اسیدی و زیبایی ظاهری و طرح های مناسب برای منازل مسکونی از نکات مهم برای خرید درب ضد سرقت است. در انتها متذکر می شویم که بهترین و مرغوبترین درب ضدسرقت زمانی مناسب است که سارقین نتوانند قفل نصب شده بر روی درب را تخریب کنند, پس هیچ درب ضد سرقتی ، حتی اگر از بهترین نوع فولاد نفوذ ناپذیر و تحت استانداردهای جهانی فوق العاده هم ساخته شده باشد، بدون نصب قفل و توپی ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی نخواهد داشت.

پرسش و پاسخ درب ضد سرقت

روش های مرسوم ورود سارقین از درب ضد سرقت چیست؟

پاسخ :اکثر خریداران درب ضد سرقت متوجه این موضوع نیستند که با خرید درب ضد سرقت می توانند ضریب امنیتی منزل یا محل کار خود را افزایش دهند و اینکه امنیت خاطر بیشتری را برای خود میخرند. با توجه به این امر که همیشه سارقین مانند سازندگان دربهای ضد سرقت در حال پیشرفت هستند همه روزه از متد های جدیدتری برای سرقت های خود بهره می برند

در ذیل به چند روش معمول در سرقت درب ضد سرقت اشاره خواهیم کرد:

1)کج کردن لنگه : سارق یا سارقین با کمک گرفتن از دیلم یا میله محکم فلزی از سمتی که قفل درب نصب می شود اقدام به خم کردن درب ضد سرقت کرده و از فضای ایجاد شده به داخل ساختمان ورود پیدا می کنند.

2)تخریب قفل  یا توپی  : سارق یا سارقین با استفاده از سنجاق یا میله های فلزی سعی در باز کردن قفل درب ضد سرقت می کنند و یا اینکه با تخریب رویه درب تلاش بر رسیدن به قفل و تخریب قفل درب ضد سرقت می کنند.

3) شکستن درب : سارق یا سارقین با اشیا سنگین مانند پتک یا تیشه سعی بر تخریب کلی درب ضد سرقت دارند.

موارد بالا فقط قسمتی از تلاش های سارقین جهت ورود به منازل یا محل کار شما است. ما در گروه صنعتی درکو به شما همکار خریدار و… این نوید را می دهیم که در ارائه درب ضد سرقت نه تنها موارد بالا بلکه بسیاری از استانداردهای بیشتری که امنیت درب ضد سرقت شما را بیشتر می کند در نظر گرفته ایم.

پرسش و پاسخ درب ضد سرقت

چگونه می شود قفل درب ضد سرقت را باز کرد؟

سوالی که اکثر افراد در هنگام خرید درب ضد سرقت می پرسند این است که آیا قفل درب های ضد سرقت قابل باز شدن هستند و یا اینکه از روی کلید های درب می توان کپی تهیه کرد؟

در جواب سوال دوم می توان به قدرت گفت که بله قابلیت ساخت کلید ها در اکثر کلید سازی ها وجود دارد ولی به خاطر این که کلید های درب ضد سرقت اصطلاحا کامپیوتری است هزینه ساخت بیشتری نسبت به کلیدهای دیگر دارد. و اما جواب سوال دوم این است که اگر از اکثر افراد متخصص سازنده درب ضد سرقت این سوال را بپرسید به این جمع بندی خواهید رسید که قفل درب ضد سرقت را هم می توان باز کرد ولی با زمان بیشتر ، صدای بیشتر و تخصص بیشتر در ادامه نیز به حالات مختلف که ممکن است قفل درب ضد سرقت در آن حالت باشد  و نحوه باز کردن آن می پردازیم:

1)درب ضد سرقت شما به طور قفل نشده باشد و فقط لنگه درب بر روی چهار چوب درب ضد سرقت بسته شده باشد به عبارت دیگر فقط زبانه ای که با دستگیره باز و بسته می شود  درگیر باشد و سایر زبانه ها که درب ضد سرقت را  قفل می کند درگیر نباشند. در این حالت می توان مانند سایر درب های قدیمی و با استفاده از کارت تلفن ، کارت عابر بانک و یا فیلم رادیولوژی لنگه درب را باز کرد.به این صورت که یکی از کارت یا فیلم رادیولوژی ذکر شده را از سمت قفل و از کنار درب طوری وارد می کنیم که کارت بالاتر از زبانه قرارگیرد و با حرکت دادن کارت به سمت پایین و همزمان فشار دادن درب به سمت داخل واحد ،کارت زبانه را به عقب رانده و درب باز خواهد شد. البته با توجه به اینکه درب های ضد سرقت دارای نوار های لاستیکی درزگیر هستند و در صورتی که ریگلاژ مناسبی داشته باشند درز کمتری نسبت به درب های قدیمی خواهند داشت باز کردن این دربهای ضد سرقت زمان و دقت بیشتری را می طلبند.

2) اگر شما درب ضدسرقت خودتان را قفل کرده باشید و زبانه های قفل داخل چهارچوب باشند کار بسیار سخت تر خواهد شد.  چون حتما باید یک کلیدساز حرفه ای قفل درب ضد سرقت شما را بازکند که این کار بسیار زمان بر و سخت  خواهد بود و از عهده افراد عادی بر نخواهد آمد. با بررسی  انجام شده یک فرد حرفه ای بین 25 دقیقه تا 45 دقیقه زمان خواهد  برد  این زمان ارتباطی با اینکه قفل درب ضد سرقت شما دارای قفل مولتی یا قفل چنگکی درب ضد سرقت است ندارد .

پرسش و پاسخ درب ضد سرقت

نمایشگاهی برای بازدید درب ضد سرقت وجود دارد ؟

شما عزیزان میتوانید با مراجعه حضوری به دفتر شرکت و نمایشگاه دائمی دایر ، از انواع درب ضد سرقت موجود بازدید فرمایید. جهت دریافت آدرس میتوانید از بخش تماس با ما در وبسایت استفاده فرمایید.

امتیاز دهید page