چیدمان اسباب در خانه های کوچک همواره مشکلی جدی محسوب میشده و چنانچه این کار به خوبی انجام نگیرد باعث کلافه شدن صاحبان خانه خواهد شد. در این بحث 7 راه برای بهتر چیدن و بزرگ تر جلوه داده خانه هایی با این سبک میپردازیم و سعی داریم با شرایط موجود آنچه هست را بهتر کنیم. با درکو همراه باشید.

آموزش چیدمان منزل کوچک ایرانی

1 – میز نهار خوری را به گونه ای قرار دهید تا امکان جایگذاری یک کابینت برای نگهداری ظروف پشت آن مهیا باشد و همچنین بالای میز نهارخوری آینه ای نصب کنید تا خوب خود را نشان دهد. آینه نباید زیاد از حد بزرگ یا خیلی کوچک باشد و معمولا نصب + 1/4 میز نهار خوری را در نظر میگیریم.

2 – کتاب و مجلات و به طور کلی تمام لوازم ریز که با آنها سر و کار دارید را در کتابخانه ای قرار دهید و سعی کنید که ابعاد و اندازه ی کتابخانه را به درستی در نظر بگیرید و در انتخاب مدل و طرح آن دقت زیادی نمایید چرا که در خانه های کوچک جلوه ی لوازم بسیار زیاد است و تناسب خیلی مهم و ضروری است.

3 – خرید میز تلویزون مناسب به نحوی که دارای کشو باشد و بتوان از کشوی آن استفاده کرد باعث میشود تا انبوه لوازم در کمد دیواری کمتر شده و شما را از آشفتگی نجات دهد. توصیه میشود میز تلوزیون با رنگ دیوار ست باشد و ابعاد و انداز ی متناسبی برای آن به تناسب ابعاد تلوزیون انتخاب شود.

4 – از وسایل چند منظوره بیشتر استفاده کنید به عنوان مثال مبل تخت شو یا میز نهار خوری که زیر آن امکان قراردادن اسباب یا وسایل باشد یا تخت تا شو و غیره.

5 – از فضای زیر تخت هوشمندانه استفاده کنید به طوری که میتوانید زیر آن را یک یا چندین کشو در نظر بگیرید و سفارش دهید تا به گونه ای ساخته شود که امکان نگهداری اسباب و لوازم شما را داشته باشد. به عنوان مثال برای نگهداری کفش هایی که فصل پوشیدن آنها نیست جا کفشی اضلا مکان مناسبی نیست و میتوان از زیر تخت به این منظور استفاده کرد.

6 – چنانچه در اتاق خواب فضای کافی مورد نیاز جهت گذاشتن ساعت و دستبند و غیره وجود ندارد میتوانید از طبقه های نصب شونده بر روی دیوار به تعدادی که مورد نیاز باشد استفاده نمایید.

7 – در سرویس بهداشتی و حمام از قفسه های حصیری و یا چوبی ضد آب استفاده نمایید و از آن برای چیدن اسباب مورد نیاز بهره بگیرید.

چیدمان اسباب در خانه های کوچک به همین راحتی

امتیاز دهید post