ابعاد درب ضد سرقت

ابعاد درب ضد سرقت دارای دو نوع تقسیم بندی می شود که سازندگان ساختمان باید قبل از ساخت فریم انتظار به آن توجه کنند. مسئله دیگر قطر لقار دیوار برای نصب درب ضد سرقت می باشد. عرض و طول ابعاد درب ضد سرقت استاندارد ۱۰۷ در ۲۱۳ می باشد. فاصله ۱۰۷ داخل به داخل فریم انتظار بعد از نصب ساب فریم فلزی می باشد.

ساب فریم می تواند از قوطی ۳۰ در ۴۰ و یا هر نوع فلز دیگری باشد. طول ابعاد درب ضد سرقت ۲۱۳ سانتی متر به این معنا می باشد که از کف تمام شده تا زیر نعل درگاه نباید بیشتر از ۲۱۳ سانتی متر باشد. دلیل محدودیت طول نیز به این خاطر می باشد که ابعاد درب ضد سرقت باید متناسب با طول ورق های فلزی فولاد مبارکه اصفهان باشد و این محدودیت ۲۱۳ سانتی متر بدلیل این نکته می باشد.

 

ابعاد درب ضد سرقت

ولی بعضی از ساختمان سازان تمایل دارند که ابعاد درب ضد سرقت سفارشی استفاده کنند که منظور از سفارشی بودن ابعاد درب ضد سرقت خارج از اعدادی می باشد که در بالا بیان شد. ولی عرض ابعاد در ضد سرقت نباید از ۱۲۰ سانتی متر بیشتر باشد و برای ابعاد بیشتر از ۱۲۰ سانتی متر میتوان از درب های ضد سرقت یک و نیم لنگه و دو لنگه استفاده نمود.

ابعاد درب ضد سرقت برای درب های دو لنگه نهایتا می تواند ۲ متر باشد و بیشتر از این عرض امنیت درب ضد سرقت را زیر سوال می برد. اندازه ی درب ضد سرقت تاثیر خاصی بر شرایط نصب ندارد اگرچه نصب و حمل درب های ضد سرقت دو لنگه بسیار سخت تر تک لنگه می باشد و نصب این نوع درب ها نیازمند استفاده از نصب های مجرب می باشد که شرکت درکو از این ویژگی برخوردار است. هزینه اضافه نیز برای درب های ضد سرقت سفارشی دریافت می شود که این هزینه برای عرض درب های ضد سرقت بیشتر از ۱۱۰سانتی متر می باشد.

ابعاد درب ضد سرقت ترک

در هنگام خرید درب ضد سرقت و مراجعه به بازارخرید و فروش درب ضد سرقت یکی از مهم ترین مواردی که برای خریدار مورد توجه قرار می گیرد ابعاد و فضای خالی که برای نصب درب وجود دارد است درب های ضد سرقت دارای استاندارد و رویه خاصی در ابعاد و اندازه نیستند ولی یکی از پر فروش ترین ابعاد ۲۱۰*۱۱۰ است ولی ابعاد دیگری هم برای درب ضد سرقت ساخته می شود و در صورتی که فضای بیشتر یا کمتری برای درب ضد سرقت خودتان در نظر گرفته اید نگران نباشید چون ابعادی نزدیک به آنچه شما نیاز دارید در بازار وجود دارد.

در صورتی که شما انتخاب طرح مدل و رنگ خود را هم انجام داده اید ولی شرکت تولید کننده درب ضد سرقت در ابعاد مورد نیاز شما موجودی ندارد باز هم جایی برای نگرانی نیست چون بسیار از تولیدکنندگان درب ضدسرقت توانایی تولید درب ضد سرقت با ابعاد متنوع را دارند. مورد بعدی که در ابعاد درب ضد سرقت مورد توجه قرار می گیرد قطر چهارچوب است که در اصطلاح به آن کف چهارچوب نیز گفته می شود قطر چهارچوب ها در سه ندازه ۱۴ ، ۱۶ و ۱۸ است که دربهای که با چهارچوب کف ۱۸ ساخته می شوند معمولا از کیفیت بالاتری نیز برخوردارند. باز هم اگر قطر دیوار شما با این ابعاد همخوانی ندارد نگران نباشید با پرداخت مقدار کمی هزینه ، درب با چهارچوب کشویی چاره کار است. مزیت استفاده از چهارچوب کشویی این است که می تواند دقیقا دیوار شما را به طور کامل بگیرد و اندازه چهارچوب شما دقیقا مانند دیوار خواهد بود. در انتها به این نکته نیز اشاره می کنیم گروه صنعتی درکو نماینده درب ضد سرقت ترک TUNA AHSAP توانمندی این امر که در هر ابعاد و سایزی به انتخاب شما در کمترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت موجود در بازار محصولات خود را عرضه نماید.

ابعاد درب های ضد سرقت چینی

در ابعاد درب های ضد سرقت چینی ، رایج ترین سایز درب ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران درب ضد سرقت به ابعاد ۲۱۰ *۱۰۵ سانتی متر می باشد البته با ابعاد ۲۱۰ *۱۲۰ سانتی متر نیز وجود دارد که این درب ها یک و نیم لنگه می باشد .

اما چرا سایز ۲۱۰ *۱۰۵ بیشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته است؟

با توجه به استاندارد ها حداقل ورودی مفید برای یک واحد آپارتمانی ۹۰ سانتی متر می باشد که درب ضد سرقت با ابعاد ذکر شده ورودی مفیدی معادل ۹۱ سانتی متر را دارا می باشد .و مقدار ورودی مفید آن برای ارتفاع ۲۰۰ سانتی متر می باشد.

اما متاسفانه در سالهای اخیر برخی از وارد کنندگان درب های ضد سرقت چینی به منظور اینکه ابعاد درب ضد سرقت منحصر به خود آنها باشد اقدام به واردات درب هایی با سایز غیر متعارف کردند و دلیل آن نیز این است که معمولا فریم انتظار درب های ضد سرقت چینی چند ماه قبل از نصب درب در ساختمان کار گذاشته می شود و زمانی که فریم انتظار بر اساس سایز یک درب خاص گذاشته شود به اجبار یا باید همان درب نصب شود و یا تغییراتی را در فریم ایجاد کرد که در اکثر موارد مقرون به صرفه نخواهددبود.

به عنوان مثال یکی از این ابعاد ۲۰۵ *۱۰۵ می باشد که ۵ سانتی متر از ارتفاع کم شده است و در صورتی که تمایل به نصب درب ضد سرقت با ابعاد استاندارد داشته باشید حتما بایستی از ارتفاع ، دیوار را ۵ سانتی متر برش داد. ابعاد درب های ضد سرقت چینی

همچنین دربهایی با ابعاد ۲۱۰ *۱۱۰ سانتی متری به انگیزه بالا بردن ورودی مفید وارد بازا ایران شده اند که در صورت عدم ایجاد تناسب بین سایز درب و ضخامت ورق رویه و همچنین تقویت لولا ها دچار مشکلاتی خواهیم شد که به اختصار در مورد آن در ادامه بحث خواهیم کرد.

مشکل اول: افزایش عرض درب سطح مقطع لنگه درب را افزایش خواهد داد و در صورتی که ضخامت ورق رویه نیز افزایش نیابد موج های بیشتری در سطح درب مشاهده خواهد شد همچنین مقاومت آن در برابر ضربه کاهش می یابد.

مشکل دوم: از طرف دیگر مرکز ثقل لنگه درب تغییر خواهد کرد که با توجه به ساختار لولاهای درب ضد سرقت چینی که در مورد آن در نوشتار های قبلی صحبت کردیم مرتبا لنگه درب از ریگلاژ خارج خواهد شد .

و نکته جالب این است که اگربرای برطرف کردن مشکل اول ، ضخامت ورق رویه را افزایش دهیم وزن لنگه درب افزایش خواهد یافت و این امر به مشکل دوم بیشتر دامن خواهد زد.

در انتها یادآور می شویم گروه صنعتی درکو توانمندی ارائه هر گونه خدمات و ساخت درب ضد آب، درب ضد حریق و درب ضد سرقت و درب لابی و همچنین نصب درب ضد سرقت و تمامی درب های ساختمانی را به شما سروران گرامی دارد.

امتیاز دهید post