دانستنی های درب ساختمان، در حقیقت درب های ساختمانی از چندین لحاظ دارای اهمیت میباشد که بر حسب مکان مورد استفاده اولویت های خاص خود را دارند. در واقع آنچه برای خرید درب های ساختمانی باید در نظر گرفت به شرح زیر میباشد که در مورد هر یک به اختصار توضیح داده خواهد شد. با درکو همراه باشید تا در ادامه با انواع درب ساختمان بیشتر آشنا شوید.

دانستنی های درب ساختمان

همانطور که میدانید درب ها یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمانی به شمار میروند. وجود این درب ها به اندازه ای اهمیت دارد که نمیتوان یک سازه را بدون آن ها تصور کرد. با توجه به میزان اهمیت درب ها در زمان خرید باید دقت زیادی به خرج دهید و تمام جوانب را در نظر بگیرید. تیم ما قصد دارد این مطلب را به دانستنی های درب ساختمان اختصاص دهد. برای اینکه انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید با ما در ادامه همراه شوید.

ویژگی های درب ساختمان

1 – امنیت درب های ساختمان مخصوصا درب هایی که در بخش های ورودی قرار دارند.

در مورد امنیت درب های ساختمانی، درب های ضد سرقت از لحاظ استراکچر ساخت به گونه ای ساخته و طراحی شده اند که ضریب امنیت در آنها بسیار بالا تر از انواع درب های معمولی میباشد. به عنوان مثال درون درب ضد سرقت از جنس فولاد مستحکم شاسی کشی شده است و قفل و اتصالات لولایی در این نوع درب ها بسیار مستحکم و غیر قابل نفوذ میباشد. این درب ها از نظر وزنی از وزن بالا تری نسبت به درب های معممولی برخوردار هستند.

2- عایق بودن درب های ساختمانی به گونه ای که عایقی مناسب در برابر سرمایش و گرمایش و همچنین عایق بودن از لحاظ صوتی  و عایق بودن در برابر نفوذ آب و غیره

درب های ورودی به منظور بخش های سرویس بهداشتی، حمام و … باید به نوعی باشند تا در اثر ریزش آب روی آنها دچار پوسیدگی نشوند. به همین منظور درب های ام دی اف و درب های دیگر با رنگ هایی و پوشش هایی عایق بندی میشوند که احتکال پوسیدگی درب ها کاهش یابد. همچنین درب هایی که برای قسمت های اتاق ها در نظر گرفته میشود باید از لحاظ عایق بندی صوتی و حرارتی دارای استاندارد های لازم باشند. داخل درب های ضد سرقت از پشم سنگ میباشد که خود باعث عدم نفوذ پذیری صدا و هدر رفت گرما در زمستان و سرما در تابستان خواهد بود. دانستنی های درب ساختمان

3- شکیل بودن و زیبایی

اینکه درب های ساختمانی دارای طرح های مدرن و به روز همگام با دیزاین جهانی ساخته شوند بسیار مهم بوده و اینکه چقدر در ساخت آنها زیبایی در نظر گرفته شده است!

4- استحکام و دوام در برابر آب و هوا و ماندگاری کیفیت

استفاده از متریال مناسب و با کیفیت استحکام درب ها را در برابر شرایط مختلف آب و هوایی بالا برده و سبب میشود تا طول عمر آن و ظرافت و زیبایی آن در طول مدت سالها حفظ شود.

5- دارا بودن ابزار و یراق مناسب و با کیفیت

استفاده از ابزار و یراق مناسب سبب میشود تا عملکرد درب ها بهتر بوده و همچنین در هنگام نصب بدون مشکل و لنگر دار شدن درب نصب شود. همچنین باعث افزایش طول عمر درب هم خواهد بود.

6- تراز بندی و چهارچوب مناسب

تراز بندی و استفاده از چهارچوب مناسب هنگام نصب به عهده ی نصاب میباشد که باید به این مهم توجه کرد.

گروه صنعتی درکو نماینده انحصاری درب های ضد سرقت تونا احشاپ ترکیه در ایران افتخار دارد تا محصولات با کیفیت جهانی خود را با قیمت رقابتی و خدمات بی نظیر به مشتریان ارائه نماید. همچنین لیست محصولات و قیمت محصولات به صورت آنلاین قابل مشاهده بوده و لذا برای کسب  قیمت نهایی و حصول اطمینان و دریافت تخفیف گرفتن تماس با بخش فروش الزامی است.

دانستنی جنس درب ساختمان

انواع درب ساختمان از لحاظ جنس

برای ساخت درب های ساختمان از متریال مختلفی استفاده می کنند که هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه جنس های مختلف این درب ها را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

درب ساختمان چوبی

درب های چوبی عموما حالتی صاف دارند و سطح آن ها را برای ماندگاری بیشتر با روکش می پوشانند. لازم به ذکر است که برخی از مدل های این درب ها نیز بدون روکش به بازار عرضه می شوند. برای ساخت این محصولات به پولیش کاری های خاصی نیاز است در غیر این صورت دچار آسیب دیدگی خواهند شد. یکی از مدل های پرطرفدار این درب ها مدل تمام چوب است که زیبایی فوق العاده ای دارد.

درب ساختمان ام دی اف

درب های ام دی اف در دسته درب های چوبی قرار می گیرند. این مدل ها دارای یک کلاف چوبی میانی هستند و به وسیله دستگاه سی ان سی طرح هایی روی آن ها ایجاد می کنند. این درب ها نیز از ظاهر زیبایی برخوردار هستند و طرفداران زیادی دارند. این محصولات نیز پس از ساخت قابل روکش هستند. این روکش ها علاوه بر افزایش زیبایی مقاومت بیشتری را نیز به آن ها می بخشند.

دانستنی جنس درب ساختمان چوبی

 درب ساختمان اچ دی اف

درب های اچ دی اف نیز جزء درب های چوبی محسوب می شوند. این مدل ها از نوعی تخته فیبر ساخته شده اند و دارای بافتی فشرده می باشند. این ویژگی باعث شده که رنگ پذیری کمتری روی آن ها صورت بگیرد. جالب است بدانید که درب های اچ دی اف مقاومت بیشتری نسبت به مدل های ام دی اف دارند. این محصولات قیمت مناسبی دارند به همین دلیل جزء کاربردی ترین درب ها به شمار میروند.

درب های هیبریدی

درب های هیبریدی از نظر ظاهری شباهت زیادی به درب های چوبی دارند اما از جنس فوم تولید می شوند. این مدل ها را به عنوان نسل جدید درب های چوبی می شناسند اما تنها روکش آن ها چوبی است. استفاده از فوم در ساخت این محصولات طول عمر آن ها را افزایش می دهد. مسئله ای که در مورد درب های هیبریدی اهمیت زیادی دارد پولیش کاری است. عدم توجه به این موضوع باعث می شود که این درب ها در مدت زمان کوتاهی دچار مشکل شوند.

درب ساختمان پی وی سی

درب های پی وی سی نیز عموما دارای روکشی از چوب هستند. امنیت و مقاومت این درب ها بسیار بالا است به همین دلیل میتوان از آن ها در بخش های بیرونی ساختمان نیز استفاده کرد. این درب ها نسبت به مدل های چوبی از قیمت های پایین تری برخوردار می باشند و برای اشخاصی که دنبال گزینه های اقتصادی هستند انتخاب مناسبی محسوب می شوند. این محصولات وزن سبکی دارند و در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند.

درب ساختمان آلومینیومی

یکی از درب های ساختمانی بسیار کاربردی مدل های آلومینیومی هستند. این درب ها بسیار محبوب هستند و این روزها در صنعت ساختمان به وفور استفاده می شوند. این محصولات در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. این درب ها انتخاب مناسبی برای مکان های مرطوب مانند سرویس بهداشتی هستند. این محصولات قابلیت رنگ آمیزی دارند و از قیمت های مناسبی برخوردار هستند.

درب ساختمان ضد حریق

همانطور که از نام این درب ها مشخص است خاصیت ضد حریق دارند. این درب ها به سادگی نمی سوزند و گزینه مناسبی برای راهروها به شمار میروند. درب های ضد حریق به دلیل ساختار و ویژگی هایی که دارند امنیت زیادی را در محیط ایجاد می کنند. مهم ترین معیاری که در زمان ساخت درب های ضد حریق در نظر گرفته می شود میزان مقاومت آن ها در مقابل آتش سوزی است. این درب ها نسبت به دود نیز عایق هستند.

نکات و دانستنی درب ساختمان

نکات مهم در زمان خرید درب ساختمان

در زمان خرید درب ساختمان نکاتی وجود دارند که می توانند به شما در داشتن انتخابی بهتر کمک کنند. در ادامه این نکات را بررسی میکنیم.

  • ظاهر درب

همانطور که این درب ها نقش محافظت و ایمنی را در ساختمان ها دارند باید از طراحی زیبایی نیز برخوردار باشند. برای انتخاب بهترین درب حتما دکوراسیون منزل خود را در نظر بگیرید. نصب درب ناهماهنگ با دیگر بخش های منزل نه تنها زیبایی محیط را بیشتر نمیکند بلکه ظاهر ناخوشایندی را نیز ایجاد خواهد کرد.

  • تجهیزات با کیفیت

در ساخت درب های ساختمان از تجهیزات مختلفی استفاده می شود. این تجهیزات باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. از میان این تجهیزات میتوان به مواردی مانند لولا و دستگیره اشاره کرد. هر چقدر از آیتم های با کیفیت تری در ساخت این محصولات استفاده شود طول عمر و دوام بیشتری خواهند داشت.

  • ابعاد چهار چوب

توجه به ابعاد چهارچوب درب از دیگر نکاتی است که باید در هنگام خرید مد نظر قرار دهید. عدم توجه به این موضوع در زمان نصب شما را دچار مشکل خواهد کرد. پیش از اقدام به خرید باید اطلاعات جامعی در مورد چهارچوب درب داشته باشید. برای حصول نتیجه بهتر می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

  • جنس

همانطور که در طول متن بیان کردیم درب های ساختمان دارای جنس های مختلفی هستند. در زمان خرید بهتر است جنسی را انتخاب کنید که از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار باشد. هر چقدر جنس درب بهتر و با کیفیت تر باشد مدت زمان بیشتری برای شما کار خواهد کرد.

  • نوع کاربری

در زمان خرید باید توجه کنید که قصد استفاده از این درب ها را برای کدام قسمت از خانه دارید. به عنوان مثال برای مکان های مرطوب باید مدل هایی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم هستند. استفاده از درب های چوبی انتخاب مناسبی برای مکان هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی نیست.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی دانستنی های درب ساختمان پرداختیم. درب ها یکی از بخش های جدا نشدنی هر ساختمانی هستند که وجود آن ها برای امنیت یک سازه اهمیت زیادی دارد. در زمان خرید این درب ها باید دکوراسیون منزل خود را در نظر بگیرید تا با ایجاد هماهنگی بین آیتم ها فضا زیباتر به نظر برسد. اگر قصد خرید این درب ها را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت دارید کافیست همین حالا تلفن را برداشته و با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • منظور از درب فایبر گلاس چیست؟

فایبرگلاس به نوعی کامپوزیتی از الیاف شیشه می باشد که به حالت الیاف فیبری در آمده است. این محصول وزن سبکی دارد و غیر قابل اشتعال است. فایبر گلاس در دسته متریال های سخت قرار می گیرد . در مقایسه با درب های استیل و چوبی نگهداری ساده تری دارد. این درب ها مقاومت زیادی دارند و به سادگی دچار پیچ و تاب نمی شوند.

  • درب پلی وود چیست؟

درب پلی وود از پودر چوب و پی وی سی ساخته می شود. این درب ها در برابر حریق، رطوبت و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. این محصولات در برابر صدا نیز عایق هستند.

  • درب های شیشه ای برای کدام بخش از ساختمان مناسب تر هستند؟

این درب ها از جنس شیشه ساخته می شوند به همین دلیل بیشتر برای استفاده در فضاهای داخلی ساختمان مناسب هستند.

4.2/5 - (4 امتیاز)