قصد خرید درب برای ساختمان خود را دارید و می خواهید بدانید چرا درب ضد آب ضروری است؟ این نمونه از درب ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند و از این رو در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته این نوع درب ها فقط از جنس فلز ساخته می شدند که تنوع بسیار محدودی داشته و در رنگ های مختلفی رنگ آمیزی می شدند. امروزه اما تنوع این نوع درب ها بسیار افزایش پیدا کرده و با استفاده از متریال های مختلفی آن ها را تولید می کنند.

چرا درب ضد آب ضروری است؟

می پرسید چرا درب ضد آب ضروری است؟ در بسیاری از مکان ها قسمت ورودی در معرض تابش مستقیم باران و برف قرار دارد، از این رو مستقیما با آب در تماس می باشند. در این گونه مکان ها بهتر است که از این نوع درب ها استفاده کنید تا از پوسیدگی آن ها جلوگیری شده و دوام بالایی داشته باشند. از طرفی این کار سبب می شود تا طول عمر آن ها افزایش یافته و مدت زمان بیش تری می توان از آن ها استفاده کرد.

چرا درب ضد آب ضروری است؟

چرا درب ضد آب ضروری است؟

این نمونه از درب ها استحکام بالایی داشته و خرید آن ها کاملا مقرون به صرفه است. برخی از این درب ها فقط روکش ضد آب دارند و قسمت داخلی آن با استفاده از متریال هایی مانند ام دی اف، نئوپان و کلاف چوبی ساخته می شود. بعضی دیگر از نمونه ها کاملا ضد آب هستند و از متریال هایی ساخته شده اند که در برابر آب کاملا مقاوم هستند.

انواع درب ضد آب

برای پاسخگویی به سوال چرا درب ضد آب ضروری است؟ خوب است که با این نوع درب ها بیش تر آشنا شویم. این نمونه از درب ها را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

درب ضد آب پلی وود

این نمونه از درب ها را با استفاده از مواد پلیمری و ذرات چوب تولید می کنند. از این محصولات بیش تر به عنوان درب حمام و سرویس بهداشتی ها استفاده می کنند. برای ساخت این نوع درب ها از دو روش مختلف استفاده می کنند. در روش اول این نوع درب ها به صورت توخالی و با استفاده از مواد کامپوزیت چوب – پلاستیک ساخته می شوند و عملکرد ضد آب فوق العاده ای دارند. در روش دوم درب هایی تولید می شوند که عملکرد فوق العاده ای داشته و علاوه بر این که در خاصیت ضد آب دارند، به عنوان یک عایق خوب حرارت نیز عمل می کنند.

درب ضد آب پی وی سی

این نوع درب ها مانع اتلاف انرژی شده و به عنوان یک عایق گرما عمل می کنند. این نمونه از درب ها مقاومت بسیار خوبی داشته و در برابر ضربه نیز مقاوم هستند. این نوع درب ها نباید در برابر گرمای مستقیم قرار بگیرند و در این شرایط ممکن است خاصیت ضد آب خود را از دست بدهند. از طرفی ضربه های سنگین می تواند سبب شکسته شدن آن شده و خاصیت ضد آب بودن را از آن ها بگیرد.

درب ضد آب abs

این نمونه از درب ها در برابر آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته و امکان نفوذ حشرات و موریانه به داخل آن ها وجود ندارد. از طرفی این محصولات بسیار سبک و کم وزن هستند و در برابر سرما و گرما مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

ویژگی های درب ضد آب

برای آن که بتوانیم پاسخ جامع و کاملی به سوال چرا درب ضد آب ضروری است؟ بدهیم، باید با ویژگی ها و مشخصات این نوع درب ها بیش تر آشنا شویم. این نمونه از درب ها به دلیل متریال هایی که دارند، به خوبی در برابر رطوبت مقاومت می کنند. این نوع درب ها از نظر ظاهری با دیگر نمونه ها تفاوتی نداشته و شما با نگاه اول متوجه نمی شوید که با چه نوع دربی روبرو شده اید. تنوع در طرح و رنگ این نوع درب ها بسیار زیاد است و در حالت کلی همه نمونه ها بسیار سبک و کم وزن هستند.

ویژگی های درب ضد آب

ویژگی های درب ضد آب

این نمونه از درب ها در برابر آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند و به راحتی پوسیده نمی شوند. همین امر سبب می شود تا طول عمر بالایی داشته باشند و به سادگی خراب نشوند. اگر به دنبال نمونه هایی از این محصولات هستید که هرگز خراب نشده و دچار پوسیدگی نشوند، باید مدل هایی را انتخاب کنید که تو پر باشند و فضای داخلی بین دو طرف درب نیز با مواد ضد آب پر شده باشند.

درب ضد آب حمام و سرویس بهداشتی

یکی از پر کاربرد ترین مواردی که برای این نوع درب ها می توان در نظر گرفت، حمام و سرویس بهداشتی هستند. این گونه فضا ها به دلیل وجود آب و رطوبت بالا به درب هایی نیاز دارند که کاملا ضد آب باشند. شاید بپرسید چرا درب ضد آب ضروری است؟ در فضای حمام بخار آب محیطی بسیار مرطوب و نم سار ایجاد می کند، از این رو استفاده از درب های معمولی کار بسیار اشتباهی است. این نوع درب ها به راحتی دچار پوسیدگی شده و به سرعت خراب می شوند. از این رو باید برای این گونه فضا ها درب هایی انتخاب شوند که در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم باشند و هیچ گونه رطوبتی را جذب نکنند.

این نوع درب ها از نظر بهداشتی نیز مناسب تر هستند زیرا شرایط را برای رشد میکروب و باکتری ها فراهم نمی کنند. در نتیجه در این گونه فضا ها امکان رشد قارچ ها وجود ندارد و شرایط برای انتقال بیماری ها فراهم نمی شود. این نوع از درب ها علاوه بر این که ظاهر زیبا و منحصر بفردی دارند، روش تمیز کردن بسیار ساده ای دارند و به راحتی با یک دستمال نم دار تمیز می شوند.

کلام آخر درباره‌ی ضرورت درب ضد آب 

ممکن است بخواهید بدانید چرا درب ضد آب ضروری است؟ این نوع درب ها بسیار سبک و کم وزن هستند و در برابر آب و رطوبت کاملا مقاوم می باشند. در طرح و رنگ های مختلفی تولید شده و متریال های ضد آبی در ساخت آن ها به کار گرفته می شود. همین امر سبب می شود تا محصولاتی بسیار مقاوم و با طول عمر بالا داشته باشید که در تماس مستقیم با آب نیز دچار پوسیدگی نمی شوند.

سوالات متداول برای چرا درب ضد آب ضروری است؟

  1. آیا رنگ سفید این نوع درب های ضد آب نیز تولید می شوند؟

بله، امروزه این نوع درب ها را در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می کنند تا افراد بتوانند آن ها را با دکوراسیون فضای داخلی خود هماهنگ کنند.

  1. برای ساخت درب های ضد آب با مغز چوبی از چه متریال هایی استفاده می شود؟

برای این نوع درب ها از پلی وود، چوب پلاست و یا پلای وود استفاده می شود. این مواد به خوبی در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند و طول عمر درب ها را افزایش می دهند.

  1. برای انتخاب درب سرویس بهداشتی درب های آلومینیومی خریداری کنیم یا از درب ضد آب استفاده کنیم؟

نمونه های آلومینیومی این نوع درب ها کیفیت و مرغوب کافی را نداشته و عایق خوبی برای صدا و بخار آب نیست. درحالی که این نوع درب ها برای این گونه فضا ها بسیار مناسب هستند.

4/5 - (5 امتیاز)