درب دستشویی و درب حمام

با توجه به اینکه درب دستشویی و درب حمام بیشتر در معرض آب و بخار قرار دارند این مسأله باعث شده درب سرویس بهداشتی زودتر از موئد دچار پوسیدگی شود. پس برای سرویس بهداشتی درب ضد آب مناسب ترین گزینه می باشد.

 

درب ضد آب ABS

برای ساخت درب دستشویی و درب حمام ابتدا درب خامی از جنس MDF ساخته شده و در مرحله بعدی تمامی سطوح درب ضد آب با ورق ABS پوشانده می شود.

 

درب تمام چوب

چوب در برابر رطوبت و آب آسیب پذیر است در اثر رسیدن رطوبت به درب های تمام چوب تنها رنگ آن دچار آسیب می شود که آن هم قابل ترمیم است.

 

درب HPL یا درب ملامینه

ورق های ملامینه (HPL) که در ساخت درب استفاده می شوند به واقع ورق های HDF هستند که یک لایه نازک ملامینه روی آن کشیده شده است و در مدل ها و رنگ های مختلف عرضه می گردد.
درب HPL یا درب ملامینه جزو درب های روکشی قرار می گیرد بدین صورت که یک ورق HPL با مشخصات ذکر شده بر روی کلافی چوبی پرس شده و امکان نفوذ آب به چوب وجود ندارد .

 

درب HDF ، درب MDF روکش چوب ، درب MDF روکش PVC

در صورت نفوذ آب کمی مقاومتشان بیشتر است زیرا چگالی ورق های HDF نسبت به MDF بالاتر است.
بخار آب روی کیفیت چسبندگی لایه pvc تاثیر منفی میگذارد.

 

بسیاری درب PVC را درب ضد آب می دانند زیرا آب از سطح درب نفوذ نخواهد کرد تنها مزیت روکش های ملامینه و PVC نسبت به رنگ در این است که سطح روی درب مانند درب های رنگ شده ورقه ورقه نخواهد شد. ولی در صورت نفود آب از کلاف درب همگی درب های ذکر شده مخصوصا از قسمت پایین ورم خواهند کرد. و مشکل درب PVC در این است که احتمال ورقه کردن رویه PVC از MDF زیر رویه (خصوصا بر اثر بخار آب) وجود دارد. بنابراین درب PVC برای به عنوان درب دستشویی و درب حمام خیلی توصیه نمی شود.

استفاده از رنگ‌های تیره در درب دستشویی و درب حمام چندان مناسب نیست، زیرا علاوه بر تاریک کردن محیط، فضای دستشویی و حمام را کوچک‌تر نشان می‌دهد. یکی از متداول‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در درب دستشویی و درب حمام ، سفید استخوانی است. زیرا به راحتی می‌توان سایر لوازم حمام از قبیل پرده‌ها، حوله‌ها، دمپایی‌ها و سایر امکانات را با آن مطابقت داد.

امتیاز دهید post