شماره تماس جهت سفارش درب ضد سرقت و داخلی 09128332690 - شماره تماس جهت سفارش درب ضد حریق و اتاق سروری 09125464081

درب ضد آب در چه مکان هایی کاربرد دارد

کاربرد درب ضد آب، معمولا برای مکان هایی چون دستشویی، حمام و آشپزخانه است. این درب ها کاملا ضد آب بوده و هیچ گونه بخاری و رطوبتی را به خود جذب نمی کنند. از همه مهم تر این که به خاطر روکش مقاومی که دارند. روی این درب ها خط و خش ایجاد نمی شود. در این درب ها به خاطر عدم رطوبت هیچ گونه ای از حشرات روی آن رشد نمی کنند. همه ی ما می دانیم که برخی از قارچ ها هستند که به چوب ها حمله کرده و آن را فرسایش می دهند. به همین دلیل نیز از کاربرد درب ضد آب این است که به خاطر عدم وجود آب در آن هیچ قارچی به این درب ها حمله نمی کند.

درب ضد آب

این درب ها را می توان به طور مجدد ترمیم نمود. اگر مدت زیادی شما از درب های ضد آب استفاده نمایید حتی اگر در معرض شدید آب باشد این رطوبت آن را فرسوده نمی کند. اما باید بدانیم که کاربرد درب ضد آب به خاطر وجود چه موادی در ساختمان آن است؟ همان طور که می دانید چوب ها به خودی خود در برابر بخار آب و رطوبت اصلا مقاوم نیستند. اما این مصنوعات چوبی توسط یک سری مواد پوشیده می شود که این مواد باعث می شوند که کاربرد درب ضد آب در بسیاری از موارد افزایش یابد. از جمله ی این مواد می توان به رزین ها علی الخصوص ای بی اس، روکش های پی وی سی، پی دی اف، ملامین و غیره اشاره نمود. این مواد خاصیت ضد آب بودن این درب ها را افزایش می دهند به طور مستقیم تاثیر بسزایی روی کاربرد درب ضد آب دارند.

استفاده از برخی مواد برای افزایش کاربرد درب ضد آب:

در بازار رزین های زیادی برای پوشاندن این درب های ضد آب وجود دارد اما در این میان رزین ای بی اس از همه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. روکش پی وی سی هم می تواند به صورت عمده روی درب های چوبی خاصیت ضد آب بودن را ایجاد کند. و این خاصیت ضد آب بودن موجب افزایش کاربرد درب ضد آب می شود. حال می خواهیم بدانیم که روکش پی وی سی چیست؟ یک لایه ی پلاستیکی نازک است، که به خاطر این نازک بودن مانند رزین ها، مقاومت نداشته از خاصیت ضد آب بودن کم تری نسبت به رزین ها دارند.
درب هایی که ملامینه هستند نیز در برابر آب مقاومت می کنند ولی این درب ها به طور کامل از ملامین پوشیده نشده و در بخشی از این درب ها آب می تواند داخل درب نفوذ کند.

مطالب مرتبط: ساخت درب ضد آب

از موارد کاربرد درب ضد آب:

همان طور که در بالا نیز گفته شد، از کاربرد درب ضد آب می توان به استفاده در مکان هایی دستشویی، حمام، آشپزخانه های تمام منازل و حتی مکان های عمومی اشاره نمود. کاربرد درب ضد آب در آشپزخانه های بیمارستان ها، کارخانه ها، دانشگاه ها و غیره بیشتر از آشپزخانه منازل می باشد. علت آن هم به جهت این است که در این مکان ها آشپزی در مقیاس بسیار بزرگ تری اتفاق می افتد و هر روزه آن ها مجبور هستند که مقدار زیادی غذا بپزند. همه ی این پخت غذا ها ایجاد رطوبت کرده و روی درب های ورودی و خروجی می نشیند. غیر از آن هم وقتی در این مکان ها غذا را سرخ می کنند و از روغن برای سرخ نمودن غذا استفاده می کنند این روغن هم بخار شده و روی درب ها می نشیند و یک حالت چسبندگی و کثیفی روی درب ها ایجاد می کند. به همین خاطر کارکنان همواره در حال شست و شوی این درب ها می باشند. به همین جهت از کاربرد درب ضد آب، می توان به آشپزخانه های بزرگ و عمومی استفاده نمود.

درب روکش PVC مدل P224

در مکان هایی چون حمام نیز همواره درب ها در معرض آّب، بخار آب و رطوبت قرار می گیرند اگر درب های این مکان ها ضد آب نباشد. و از چوب بدون پوشش باشد، این چوب به راحتی رطوبت را به خود جذب نموده است و آب موجب فرسودگی و رطوبت این درب ها می شود. از دیگر کاربرد درب ضد آب، در دستشویی ها است که این درب ها همانند درب های حمام در معرض رطوبت قرار دارند. و بایستی حتما در این مکان ها از درب ضد آب استفاده نمود در غیر این صورت دچار خسارت های مالی می شوید.

درکو و کاربرد درب ضد آب:

کاربرد درب ضد آب بسیار زیاد است و می تواند در مکان های دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد اما گفتن آن ها در حوصله ی این مقاله نمی گنجد. اما مسئله ی دیگری در خرید درب های ضد آب وجود دارد این است که ممکن است، برخی از فروشندگان درب های ضد آب تقلبی را به جای درب های ضد آب اصل و اورجینال به مشتری تحویل دهند. از آن جایی که معمولا افراد نمی توانند اصل بودن یا تقلبی بودن این درب ها را تشخیص دهند باید راه چاره ی دیگری را در نظر بگیرند. خرید از مراکز معتبر همواره راه درستی برای پیش گیری از این گونه تقلب ها می باشد. باید بدانید که درکو یک فروشگاه اینترنتی است که سال های سال در عرصه ی فروش انواع درب ها فعالیت دارد و این فعالیت را به صورت تخصصی انجام می دهد. کارشناسان و مدیران فروش این فروشگاه همواره در راستای راهنمایی دلسوزانه ی مشتریان می کوشند و سعی دارند که تنها رضایت مشتری را هدف خود قرار دهند و سود مالی هیچ تاثیری بر وجدان کاری آن ها ندارد. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید یک درب ضد آب با کیفیت خریداری نمائید. از درکو محصولات مورد نظر خود را تهیه کنید.

ما مفتخریم با سال ها سابقه در زمینه توزیع و اجرای درب ضد سرقت ، درب ضد حریق، درب چوبی لوکس ساختمانی , درب داخلی و درب ضد آب , درب اتاق سرور , درب بیمارستانی، انواع درب های چوبی ساختمانی، اقدام به تهیه درب های اورجینال با بهترین کیفیت و متریال موجود در بازار کشور ترکیه و همچنین بهترین مارک درب ضد سرقت ایرانی  نموده و آماده ارایه بهترین خدمات به هموطنان عزیز می باشیم. این مجموعه تلاش دارد جدیدترین و زیباترین درب های ضد سرقت برای آپارتمان، ویلا و لابی و همچنین درب های ضد حریق را با بهترین کیفیت ممکن در اختیار هموطنان گرامی قرار دهد.

 

 

امتیاز دهید post
2021-08-30T13:36:24+03:30

ارسال یک دیدگاه

5 + هفت =