در این مقاله ما می خواهیم به توضیح درمورد درب ضد حریق استاندارد بپردازیم. از مهم ترین ویژگی های یک درب ضد حریق استاندارد، می توان به موارد بسیاری اشاره نمود. که ما در این مقاله به تک تک آن ها خواهیم پرداخت. بهتر است که در ابتدا به عنوان مقدمه بگوئیم که یک درب ضد حریق استاندارد چیست؟ و چرا به آن ضد حریق می گویند؟

توجه داشته باشید که درب های ضد حریق نوعی از درب ها هستند که در برابر آتش سوزی مقاومت می کنند. این درب ها را بیشتر در مکان ها عمومی استفاده می کنند. درب ضد حریق استاندارد می تواند تا مدت زمان زیادی، حرارت و آتش را تحمل کند. از مزیت های استفاده از درب های ضد حریق استاندارد در مقاله های پیشین گفته شده است ولی به طور مختصر باید بگوئیم که یک درب ضد حریق استاندارد، دو مزیت دارد که عبارت است از عدم سوختن و عدم ممانعت از خروج افراد از محل آتش سوزی، عدم پیشروی آتش سوزی به بخش های دیگر ساختمان یا اداره. این دو مزیت بسیار مورد توجه بوده و تا حدی که تا کنون توانسته است جهان هزار نفر را نجات دهد.

درب ضد حریق استاندارد، در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به درب های ضد حریق شیشه ای، درب های ضد حریق فلزی و درب های ضد حریق چوبی اشاره نمود. همه ی این درب هایی که ذکر می تواند به صورت کاملا استاندارد و یا این که فیک در بازار موجود باشند. اما مهم ترین مسئله این است که ما از کجا فرق درب های ضد حریق غیر استاندارد با درب ضد حریق استاندارد را تشخیص دهیم؟ این سوال یکی از اصلی ترین دغدغه هایی است که اکثر افراد در حین خرید درب ضد حریق دارند. به همین جهت اگر شما هم جزء آن افراد هستید به شما توصیه می کنیم که این مقاله را به خوبی مطالعه نمائید. توجه داشته باشید که استاندارد بودن این نوع درب ها بسیار حائز اهمیت است تا حدی که بسیاری از آتش نشانی ها مقالاتی را منتشر کرده اند و درمورد درب ضد حریق استاندارد و راه های تشخیص آن سخن به میان آورده اند.

 

درب ضد حریق

مطالعه بیشتر: معرفی درب ضد حریق

راه های تشخیص درب ضد حریق استاندارد:

باید بدانید که روش های تشخیص درب ضد حریق استاندارد، توسط یک سری از آزمون ها صورت می گیرد تا حدی که اگر شما با انجام این آزمون ها بتوانید که عدم استاندارد بودن این درب ها را اثبات کنید به شما توصیه می کنند که به هیچ وجه از این درب های ضد حریق استاندارد استفاده نکنید. باید توجه داشته باشید که درب های ضد حریق استاندارد دارای مشخصات فنی هستند که شما می توانید این مشخصات را در درب ضد حریق استاندارد ذکر شده در ادامه ی مقاله مشاهده نمائید. این درب ها به شرح زیر می باشند:

درب ضد حریق هسته چوبی:

این درب ها باید حدود پنج سانتی متر چوب محکم داشته باشند که این چوب نیز کاملا توپر و مستحکم باشد. علاوه بر آن باید دارای درزگیر های با کیفیت و دستگیره های مرغوب باشند. علاوه بر این ویژگی ها جک خود بسته شو و ابزار و یراق نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر یک درب ضد حریق دارای این ویژگی ها باشد مطمئن باشید که یک درب ضد حریق استاندارد خریداری نموده اید. معمولا داخل بخش شبکه ای درب ضد حریق استاندارد، پشم سنگ و ورق فولادی وجود دارد.

درب ضد حریق استاندارد:

این نوع از درب ها باید دارای تاییدیه از آزمایشگاه های معتبر باشد که در این آزمایشگاه ها به روش های مختلفی این درب ها را چک کرده اند. تمام اجزای تشکیل دهنده ی درب های ضد حریق استاندارد که شامل لولا، دستگیره، چهار چوب، لنگه ی درب های ضد حریق استاندارد، قفل و غیره می باشند. باید از آزمایشگاه های معتبر جهانی تاییدیه داشته باشند. شما می توانید این درب ها را از درکو تهیه نمائید و بدانید که یک درب ضد حریق استاندارد را خریداری نموده اید و هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت.

درب ضد حریق استاندارد وارداتی:

نوعی دیگر از درب ضد حریق استاندارد می باشند که تحمل بسیار بالای در برابر حرارت دارند طبق آخرین گزارشاتی که از این درب ها توسط آزمایشگاه های معتبر جهانی اعلام شده است این درب ها می توانند حرارت را به مدت زمان نود دقیقه نگه داری نمایند.
درب ضد حریق استاندارد شیشه ای:
معمولا می دانیم که شیشه ها در برابر حرارت نسبت به فلز، دارای مقاومت کم تری هستند. اما باید بدانید که شیشه های استفاده شده در درب ضد حریق استاندارد، دارای مقاومت زیادی هستند که می توان به مدت زمان تحمل طولانی آن ها اشاره نمود که این زمان حدود نود دقیقه است.

 

خرید درب ضد حریق استاندارد از درکو:

اگر به فکر خرید یک درب ضد حریق استاندارد هستید باید بدانید که انتخاب این درب ها به راحتی نیست لذا می توان در خرید یک درب ضد حریق استاندارد از یک فرد آگاه کمک بگیرید. البته به ندرت می توان این افراد را پیدا نمود. اگر شما بخواهید که یک درب ضد حریق استاندارد را تهیه کنید و بدون مشورت این کار را انجام دهید بهتر است که به درکو مراجعه نمائید و از این فروشگاه معتبر خریداری نمائید. در رابطه با انواع مختلفی از این درب های ضد حریق که در بازار هستند اگر شما دچار تردید در خرید شوید می توانید با مدیران فروش درکو تماس بگیرید و شرایط خود را برای آن ها ذکر نموده و از راهنمایی دلسوزانه ی این فروشگاه نهایت بهره را ببرید.
ویژگی های درب ضد حریق استاندارد به طور کلی:
اگر بخواهیم که به طور کلی مشخصات فنی یک درب ضد حریق استاندارد را بیان کنیم باید بگوئیم که این درب های ضد حریق باید ویژگی های گفته شده در ادامه ی مقاله را داشته باشند:

  • باید دما را تا هزار دویست درجه ی سانتی گراد و به مدت صد و بیست دقیقه تحمل کنند.
    باید در برابر شعله ور شدن مقاومت کنند و به صورت نسوز باشند.
    از انتقال هر گونه دود به بخش های دیگر ساختمان جلوگیری نمایند.
    یک درب ضد حریق استاندارد باید هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نکند این آسیب ها ممکن است به صورت مواد سمی و غیر برگشت باشند.

ما مفتخریم با سال ها سابقه در زمینه توزیع و اجرای درب ضد سرقت ، درب ضد حریق، درب چوبی لوکس ساختمانی , درب داخلی و درب ضد آب , درب اتاق سرور , درب بیمارستانی، انواع درب های چوبی ساختمانی، اقدام به تهیه درب های اورجینال با بهترین کیفیت و متریال موجود در بازار کشور ترکیه و همچنین بهترین مارک درب ضد سرقت ایرانی  نموده و آماده ارایه بهترین خدمات به هموطنان عزیز می باشیم. این مجموعه تلاش دارد جدیدترین و زیباترین درب های ضد سرقت برای آپارتمان، ویلا و لابی و همچنین درب های ضد حریق را با بهترین کیفیت ممکن در اختیار هموطنان گرامی قرار دهد.

مطالعه بیشتر:

اجزای تشکیل دهنده درب ضد حریق

درب ضد حریق شیشه ای

تولید کننده درب ضد حریق

 

امتیاز دهید post