کلید کارگری درب ضد سرقت چیست؟

برای محافظت کردن از مکان های مختلفی مانند ساختمان و منازل و همچنین اداره های مختلف از درب ضد سرقت استفاده می کنند. زیرا این درب ها دارای ایمنی بالایی در برابر باز شدن و به سرقت بردن دارایی و … دارند. درب های ضد سرقت هنگام ساخت دو عدد دسته کلید دارند. یکی از این دسته کلید ها برای زمانی استفاده می شود که هنوز فردی داخل خانه یا هر مکان دیگری سکونت نداشته باشد یا به نوعی می توان گفت که این دسته کلید برای زمانی است که افرادی در آن خانه کار کرده و در حال آماده سازی آن باشند. به این دسته کلید ها، کلیدکارگری درب ضد سرقت می گویند.

علاوه بر کلید کارگری درب ضد سرقت، کلید های اصلی این درب ها هستند که بعد از تکمیل شدن ساخت و ساز خانه از آن استفاده می کنند.کلید کارگری درب ضد سرقت و کلید اصلی هر دو مربوط به یک درب می باشند. وقتی خانه ای در حال ساخت باشد کسانی که در حال تکمیل ساختمان می باشند دارای کلید فرعی یا کلید کارگری درب ضد سرقتمی باشند که تا وقتی آن خانه تکمیل نشده باشد و افراد بنا و کارگر به آن رفت و آمد داشته باشند از آن استفاده می کنند و بعد از تکمیل شدن آن وقتی افرادی آن ساختمان را خریداری کنند صاحب اولیه کلید اصلی را به آن ها خواهد داد. استفاده از کلید اصلی بعد از تحویل گرفتن کلید ها، باعث بی نیاز شدن از کلید کارگری درب ضد سرقتمی شود. به این معنی که با اولین استفاده از کلید های اصلی، دیگر کلیدکارگری درب ضد سرقتبی اثر و بی استفاده خواهد شد.

درب ضد سرقت و تعداد کلید های مربوط به آن:

سیستم درب های ضد سرقت به گونه ای است که هفت یا هشت عدد کلید دارند که این کلید ها از نوع کلید های کامپیوتری هستند. این سیستم قفلی درب ضد سرقت به گونه ای است که هنگام چرخاندن کلید های درب ضد سرقت هشت زبانه ی قفل به صورت های ثابت و غیر ثابت از دو طرف وارد چارچوب های مربوط به درب ضد سرقت می شوند.اگر بخواهیم انواع درب های ضد سرقت را با یک دیگر مقایسه کنیم یکی از انواع تقسیم بندی را می توان به کشور سازنده ی درب ارتباط داد. درب های ضد سرقت توسط چین یا ترکیه ساخته می شوند و در بازار های مختلف این دو نوع درب به چشم می خورند. درب ضد سرقت ترک را هنگام خرید همراه هشت عدد کلید می بینیم که از این تعداد کلید ها سه عدد مربوط به کلید هایی هستند که قبل از تکمیل ساختمان استفاده می شوند و به کلید کارگری درب ضد سرقت معروف می باشند. پنج کلید دیگر نیز مربوط به کلید هایی می باشد که مخصوص صاحب اصلی است و برای بعد از تکمیل خانه یا محیط های دیگر استفاده می شوند. این کلید ها را تا وقتی کهکلید کارگری درب ضد سرقتمورد استفاده باشد، نباید استفاده نمود.

قفل درب ضد سرقت

مطالعه بیشتر: نحوه ضد عفونی کردن درب ضد سرقت

درب های ضد سرقتی که ساخت کشور چین می باشند نیز دارای هفت عدد کلید مربوط به درب می باشند. از این هفت عدد کلید، دو تای آن ها را کلید کارگری درب ضد سرقتتشکیل می دهد که برای استفاده کارگر و بنا و دیگر کارکنان می باشد و تا قبل از تکمیلی آن محل فقط برای باز کردن درب ها از آن کلید ها استفاده می کنند. پنج کلید دیگر نیز برای مواقعی استفاده می شود که کارگر و بناو دیگر کارکنان کار خود را به اتمام رسانده باشند و دیگر ارتباطی با آن ساختمان مربوطه نداشته و باید کلید های کارگری را تحویل بدهند. هنگام تحویل صاحب خانه ی اصلی از کلید های اصلی استفاده کرده و اینچنینکلیدکارگری درب ضد سرقت دیگر غیر قابل استفاده خواهد شد.

راه های مقابله با باز شدن درب ضد سرقت توسط سارقین:

درب های ضد سرقت به خودی خود دارای استحکام بسیار بالایی هستند ولی گاهی اوقات با سهل انگاری صاحب خانه و با وجود سیستم های درب ضد سرقت با قفل مطمئنی که دارد ممکن است فردی وارد خانه شود. به دو صورت می توان از این خطرات احتمالی و سهوی جلوگیری کرد. یکی از این روش ها این است اگر فردی خانه ی را اختیار کند که دارای درب ضد سرقت است باید توجه کند که اگر خانه دارای صاحب های دیگر قبل از او باشد، مغزی قفل را حتما عوض کرده و کلید های اصلی جدید را دریافت کند و خیالش راحت باشد که هیچ کسی غیر از خود او کلید دیگری ندارد و باید گفت عملا کلید کارگری درب ضد سرقت اگر دست کسی هم باشد بی اثر است.

مطالعه بیشتر: راهنمای خرید درب ضد سرقت

روش دیگر اطمینان خاطر از داشتن و یا نداشتن کلید توسط فرد دیگر این است که اگر خانه ای که خریده است تازه تکمیل و قابل سکونت شده است، فقط کافی است اولین بار کلید های اصلی را برای درب ضد سرقت امتحان نموده تا کلید کارگری درب ضد سرقت را هیچ فرد دیگری نتواند استفاده کند.

ویژگی های درب ضد سرقت:

درب های ضد سرقت دارای استحکامی می باشند که این استحکام حاصل ویژگی های خاص این درب ها است. همین ویژگی ها باعث شده است تا این درب ها برای ساختمان های مختلف ایمنی و اطمینان بخشی را به وجود بیاورند و این دلیل تفاوت این درب های ضد سرقت با درب های معمولی می باشد. از ویژگی های ظاهری در های ضد سرقت می توان به سایز چارچوب های این در ها اشاره نمود که ضخامت به اندازه ی ۱۷ سانتی متر دارند و همچنین دارای ورقی هستند که قطر آن ۱.۴ میلی متر است. این درب ها همچنین دارای لنگه ای با سایز نود میلی متری هستند. همچنین این در ها دارای پاشنه ای است که از جنس ورق های استیلی است که خاصیت ضد زنگ بودن نیز دارد. دلیل اصلی محکم بودن این در ها ورق هایی استیلی می باشد که در درون در با پل هایی محکم شده اند. این پل ها استحکام درب های ضد سرقت را افزایش داده است.

درب ضد سرقت هوشمند

مطالعه بیشتر: ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت

از ویژگی های دیگر این درب ها این است که نمی توان از روی کلید های اصلی و کلید کارگری درب ضد سرقت نمونه ای را کپی کرد زیرا این درب ها کلید کامپیوتری دارند و ساخت یا کپی از روی آن ها را غیر ممکن می کند. اگر این کلید ها را بتوان کپی کرد یا ساخت، باز هم هیچ سارقی پیدا نمی شود که وقت بسیار زیادی را برای ساخت این نوع کلید ها صرف کند چون نمونه های پیچیده ای هستند.

این ویژگی هایی که ذکر شد در های ضد سرقت را به در هایی بسیار با کیفیت و همچنین بسیار محبوب در بین ساختمان سازان و مهندسین کرده است که باعث شده است استفاده از ازاین نوع درب ها در ساختمان های با کاربری متفاوت جا افتاده باشد.

مزایای استفاده از درب ضد سرقت و داشتن کلید کارگری درب ضد سرقت:

درب های ضد سرقت نسبت به درب های معمولی قیمت بسیار بالایی دارند و این قیمت بالا بسیاری از مردم را مجاب به استفاده از در های معمولی برای خانه های خود کرده است. ولی باید گفت که این درب ها با امنیتی که برای خانه و محل های متفاوت ایجاد می کنند، ارزش خود را چند برابر بیشتر کرده اند. علاوه بر ایمن بودن درب های ضد سرقت و استحکام آن ها، زیبایی خاصی نیز به ساختمان بخشیده و بر ارزش خانه خواهد افزود.
این درب ها با دارا بودن تعداد مشخصی کلید، می تواند خیال خریدار خانه را از نظر ایمن بودن و نداشتن کلید دیگر توسط شخصی، راحت کند. در صورت تمایل، مغزی این درب ها قابل تعویض است و فرد می تواند با داشتن کلید های جدیدی، بر ایمن بودن خانه بیفزاید.
از مزایای کلید کارگری درب ضد سرقت نیز این است که این کلید ها موقتی هستند و بعد از استفاده ی کلید اصلی این کلید ها کارایی خود را از دست می دهند.

امتیاز دهید post