4 تکنیک ساده و کم هزینه برای ایجاد تغییرات کلی در دکوراسیون منزل

5071

اگر از ظاهر منزل و دکوراسیون آن خسته شده اید و به دنبال راه های کم هزینه و ساده ای هستید که تغییرات کلی و اساسی در منزل ایجاده کرده و فضای جدید و روح بخشی به آن ببخشید در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با 4 تکنیک عالی برای تغییر دکوراسیون منزل آشنا شوید.

1. عوض کردن پارچه بالش ها و پتوها

تغییر دکوراسیون منزل
تغییر دکوراسیون منزل

اگر به دنبال تغییر سریع و آسان برای اتاق هستید هیچ راهی بهتر از عوض کردن پارچه های بالش ها و پتوها نیست، برای این کار می توانید روی عوض کردن رنگ، بافت و الگوی آن ها دقت داشته باشید.

تا آن جایی که به رنگ مربوط است بهتر است از قانون 60-30-10 استفاده کرده و 10 درصد رنگ اتاق را با توجه به رنگ این لوازم تغییر دهید.

برای انتخاب الگو نیز هرنوع چاپ یا طرحی که روی آن ها به کار می برید باید با رنگ پارچه تناسب داشته باشد.

2. عوض کردن دستگیره ها

تغییر دکوراسیون منزل
تغییر دکوراسیون منزل

ممکن است در نگاه اول تغییر دستگیره کشوها و درب کابینت ها چندان برای تغییر دکوراسیون منزل اثربخش به نظر نرسد اما مطمئن باشید که تغییر در این المنت های کوچک داخل منزل نتایج جالبی ایجاد خواهند کرد و انجام آن به سادگی باز کردن دستگیره و بستن آن است.

توصیه می شود در سراسر منزل دستگیره کشوها، کمدها و کابینت های خود را تغییر دهید تا هماهنگی مطلوبی در کل فضا ایجاد شود.

3. استفاده از گیاهان

تغییر دکوراسیون منزل
تغییر دکوراسیون منزل

مهم نیست از چه نوع طراحی داخلی در منزل خود استفاده کرده باشید حتما قسمتی از خانه را به گل ها و گیاهان طبیعی اختصاص دهید زیرا گیاهان با این که مقدار زیادی رنگ و زیبایی بصری به فضا اضافه می کنند اما در عین حال جزو عناصر خنثی منزل به شمار می روند. عناصر خنثی آن هایی هستند که حضورشان آن قدر عادی و طبیعی است که تمرکز روی عناصر مهم خانه را مخدوش نمی کنند.

قبل از خرید گل ها باید مواردی همچون تامین نور طبیعی مورد نیاز و محل نگهداری آن ها را در نظر داشته باشید.

4. اقلام دکوری

تغییر دکوراسیون منزل
تغییر دکوراسیون منزل

نکته آخر استفاده از لوازم دکوری یا تغییر آن هاست که زیبایی بصری به فضای منزل اضافه خواهد کرد. نکته مهم آن است که سعی کنید عناصر دکوری در طرح ها و اندازه های مختلف خریداری کرده و به بهترین شیوه ممکن آن ها را نقاط مختلف منزل بچینید.