دکوراسیون و چیدمان فضای ناهارخوری در خانه های کوچک

3669

برای داشتن فضای اختصاصی ناهارخوری حتما نیازی نیست اتاق جداگانه و فضای زیادی به آن اختصاص داده شود بلکه با کمی خلاقیت و رعایت برخی نکات می توان نسبت به ایجاد فضای ناهارخوری در منازل کوچک اقدام کرد.

در ادامه به چندین ایده جالب برای فضای کوچک ناهارخوری در منزل اشاره خواهیم کرد.

1. فضا را تعریف کنید

دکوراسیون اتاق ناهارخوری
دکوراسیون اتاق ناهارخوری

گام اول برای این کار مشخص کردن فضای مورد نظر است. آیا قرار است بخشی از آشپزخانه یا قسمت دیگری از منزل را به فضای ناهارخوری اختصاص دهید؟ پس هرچه زودتر محدوده آن را مشخص کنید. مثلا می توانید یک لامپ یا لوستر در آن بخش از منزل نصب کرده یا فرش خاصی در ناحیه موردنظر پهن کنید.

این اقدامات باعث اختصاصی کردن فضا خواهد شد.

2. خلاقیت به خرج دهید

دکوراسیون اتاق ناهارخوری
دکوراسیون اتاق ناهارخوری

اگرچه در حالت سنتی فضای ناهارخوری از میزی عریض با ردیف صندلی ها تشکیل شده اما در فضاهای کوچک الزاما نیازی نیست از ایده های سنتی پیروی کنید بلکه می توانید برای تعداد و نحوه چیدمان میز و صندلی خلاقیت نشان دهید.

استفاده از میز گرد به جای میزهای مربع یا مستطیلی و همچنین به کار بردن صندلی های چند منظوره ایده هایی برای این کار است.

3. استفاده از مبلمان نور

دکوراسیون اتاق ناهارخوری
دکوراسیون اتاق ناهارخوری

در فضاهای کوچک برای بزرگ به نظر رسیدن بهتر است از صندلی های پایه دار استفاده کنید که کمی از سطح زمین فاصله دارند، این کار باعث عبور نور از زیر صندلی ها شده و تاثیر عالی در بزرگ دیده شدن فضا دارد.

4. ایجاد فضای صمیمی

دکوراسیون اتاق ناهارخوری
دکوراسیون اتاق ناهارخوری

به این مسئله توجه داشته باشید که فضاهای ناهارخوری یک محیط صمیمی و گرم است که افراد خانواده می توانند مدت ها دور هم نشسته و گپ بزنند. بنابراین می توانید با استفاده از لوازم جانبی هر چه بیشتر به صمیمیت فضا بیفزایید، استفاده از بالش ها و گیاهان سبز تاثیر مثبت از جمله کارهایی است که می توانید انجام دهید.