3 تکنیک جالب برای دکوراسیون فضای سبز و قرار دادن گیاهان در آشپزخانه های کوچک

5537

اگر به فضای سبز علاقه دارید و قصد دارید از آن در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا با چند روش جالب برای ایجاد فضای سبز در آشپزخانه آشنا شویم.

1. باغ عمودی

فضای سبز در آشپزخانه
فضای سبز در آشپزخانه

در تصویر بالا طراحی خلاقانه ای برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن و مینیمال مشاهده می کنید. در این طراحی از باغ عمودی در بخش بک اسپلش آشپزخانه استفاده شده است. این روش به ویژه زمانی که گیاهان مختلفی دارید پرکاربرد است.

فضای مینیمالیستی، رنگ های روشن و طرح ساده آشپزخانه باعث شده باغ عمودی و فضای سبز بسیار جلب توجه کرده و نقطه کانونی فضا را تشکیل دهد.

طراحی جالب در تصویر زیر نیز از نمونه های رایج و محبوب برای باغ های عمودی در آشپزخانه است. به کار بردن گلدان ها روی چوب حس حضور در طبیعت و سبک روستایی را به افراد تلقین می کند. حتی می توان با برچسب هایی نام گل ها را روی چوب حک کرد.

دکوراسیون فضای سبز آشپزخانه
دکوراسیون فضای سبز آشپزخانه

بنابراین تا زمانی که روی دیوارهای خانه جای خالی دارید نیازی نیست فضای با ارزش آشپزخانه کوچک خود را به فضای سبز اختصاص دهید.

2. آویزان کردن گل ها

دکوراسیون فضای سبز آشپزخانه
دکوراسیون فضای سبز آشپزخانه

تکنیک آویزان کردن گلدان ها از روش های سنتی و جالب برای اضافه کردن فضای سبز به آشپزخانه است. تصویر بالا نشان می دهد که استفاده از گلدان های آویزی چگونه علاوه بر تلقین حس حضور در طبیعت و سبک روستایی، فضای آشپزخانه را نیز اشغال نکرده اند.

علاوه بر آویزان کردن گل ها، می توانید چند گلدان روی کانتر آشپزخانه قرار دهید.

3. استفاده از پنجره های بزرگ

دکوراسیون فضای سبز آشپزخانه
دکوراسیون فضای سبز آشپزخانه

برای ایجاد فضای سبز در آشپزخانه حتما نیازی نیست که همه این فضای سبز را داخل آشپزخانه داشته باشید بلکه در صورت امکان می توانید از پنجره های بزرگ که به باغچه بیرون از خانه باز می شود استفاده کرده و طبیعت بیرون را با داخل آشپزخانه سهیم شوید! همانطور که در تصویر مشاهده می کنید برای هماهنگی بیشتر از باغ عمودی در بخشی از آشپزخانه و گلدان هایی روی کانتر بهره گرفته شده است.