تکنیک های آسان و ارزان برای نورپردازی جذاب و شیک آشپزخانه

867

نورپردازی در بخش های مختلف یک خانه از جمله آشپزخانه راهی عالی و ارزان برای فراهم کردن روشنایی و ایجاد افکت های جذاب در منزل است. در ادامه به 6 تکنیک ساده و ارزان نورپردازی آشپزخانه اشاره خواهیم کرد.

1- استفاده از لایت بارهای LED

استفاده از لایت بارهای LED در آشپزخانه
استفاده از لایت بارهای LED در آشپزخانه

این لایت بارها مستقیما در زیر کابینت نصب می شوند و برای روشن کردن صفحات ضد آب بسیار مناسب است. لایت بارهای LED در اندازه های مختلف و دارای قابلیت اتصال می باشند.

2- لامپ فلاشر تزیینی

نورپردازی مدرن آشپزخانه
نورپردازی مدرن آشپزخانه

از سریع ترین راه های نورپردازی مدرن و جدید در آشپزخانه، اضافه کردن وسایل تزیینی به همراه نورپردازی در سقف می باشد. استفاده از لامپ فلش دار در کنار برش های هندسی (که در تصویر مشاهده می کنید) ، علاوه بر زیبایی، کاری ساده و راحت است.

3- نورپردازی نامحسوس

نورپردازی نامحسوس در آشپزخانه
نورپردازی نامحسوس در آشپزخانه

می توانید از چراغ های کوچک در نقاطی که نیاز به نور اضافی دارند استفاده کنید، نصب این چراغ ها ساده است و می توان در زیر کابینت ها، داخل کشوها یا در گوشه های تاریک آشپزخانه قرار داد.

4- نورپردازی بالای کابینت ها

نورپردازی بالای کابینت ها
نورپردازی بالای کابینت ها

یک روش عملی و موثر برای افزایش روشنایی آشپزخانه های تاریک، استفاده از لامپ های LED و نصب آن در بالای کابینت است که از نظر زیباشناسی نیز تاثیر فوق العاده ای به دنبال خواهد داشت.

5- لوسترهای دراماتیک

استفاده از لوستر در آشپزخانه
استفاده از لوستر در آشپزخانه

روش های کمی وجود دارد که اثر چشمگیر و غیرمنتظره ای همانند اضافه کردن یک لوستر به جای لامپ سقفی در آشپزخانه داشته باشد. شاید استفاده از وسایل لوکس و تجملی در آشپزخانه کمی ترسناک باشد! اما نگران نباشید، لوازم ساده و کاربردی آشپزخانه به راجتی با یک لوستر زیبا و بی نظیر هماهنگ خواهند شد.

6- نصب لامپ های طنابی

نصب لامپ های طنابی در آشپزخانه
نصب لامپ های طنابی در آشپزخانه

مانند لایت بارهای LED ، لامپ های طنابی نیز برای نورپردازی آشپزخانه های کم نور توصیه می شود. نصب آن بسیار آسان است و می توانند در زیر کابینت ها مورد استفاده قرار گیرند.