5 تکنیک ساده و موثر برای روشن و دلباز کردن منزل

1106

اگر از دلگیر بودن خانه خود رنج می برید و به دنبال راه هایی برای روشن و دلباز کردن منزل خود هستید در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا با 5 روش ساده برای دلباز کردن منزل آشنا شویم.

1. از پایه شروع کنید: نورپردازی

روش های روشن کردن خانه
روش های روشن کردن خانه

احتمالا برای دلباز کردن و روشن کردن خانه اولین چیزی که به ذهن هر کسی می رسد نورپردازی مناسب است.  اگرچه نور طبیعی جلوه بیشتری دارد اما در فصل های سرد سال باید این نور طبیعی را در منزل شبیه سازی کنید.

نورپردازی منزل نباید به سقف اتاق ها محدود باشد بلکه لازم است در نقاط مختلف از جمله داخل کابینت ها و روی میز نیز از آن استفاده کنید.

2. پنجره ها را کمتر بپوشانید

روش های دلباز کردن منزل
روش های دلباز کردن منزل

پوشش پنجره ها می تواند خانه را دلگیر و تاریک کند، برعکس استفاده از پرده های سبک به رنگ های روشن باعث دلباز شدن منزل می شود.

3. از فضای بیرون استفاده کنید

خانه دلباز و روشن
خانه دلباز و روشن

هرگز خودتان را به دیوارهای منزل محدود نکنید، اگر فضای باز دارید چند صندلی راحتی در آن چیده و در فصول گرم تر سال از طبیعت لذت ببرید. اگر در حال ساخت خانه جدید هستید سعی کنید فضای باز را به فضای داخلی نزدیک تر کنید تا با هم  ارتباط داشته و راحت تر بتوانید به محیط بیرونی دسترسی داشته باشید.

4. از آینه ها غافل نشوید

نکات مهم برای روشن کردن خانه
نکات مهم برای روشن کردن خانه

برای روشن کردن خانه یکی از بهترین گزینه ها استفاده از آینه و بازتاب نور در منزل است. بهتر است آینه را در نزدیکی پنجره و درهای خروجی قرار دهید تا انعکاس نور طبیعی از طریق آینه باعث دلباز شدن منزل شود.

5. ارتفاع مبلمان را افزایش دهید

نکات مهم برای روشن کردن خانه
نکات مهم برای روشن کردن خانه

استفاده از مبلمان سنگین و کوتاه باعث دلگیر شدن خانه می شود، برای دلباز کردن منزل نیازی به خرید مبلمان جدید نیست، کافیست پایه های بلندتری برای مبلمان و کابینت های منزل تهیه کنید تا با ایجاد فاصله از زمین، خانه بزرگ تر از قبل دیده شود.