5 نکته مهم برای فنگ شویی منزل به سبک چینی باستانی

385

فنگ شویی از هنرهای باستانی چینی است که باعث ایجاد آرامش و جریان انرژی مثبت در محیط خانه می شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با 5 نکته مهم در فنگ شویی آشنا شوید.

اصول مهم فنگ شویی منزل

1. منزل خود را پاکسازی کنید

فنگ شویی منزل
فنگ شویی منزل

یکی از قوانین اصلی فنگ شویی استفاده حداقل از اشیایی است که گرد و غبار می گیرند.

مهم ترین هدف فنگ شویی جریان یافتن انرژی مثبت در خانه است به همین دلیل پاکسازی خانه باید به طور کامل انجام شود، مخفی کردن ساده اشیا چاره کار نیست، لازم است وسایل زیر مبلمان، قفسه های کتاب بیش از حد شلوغ و لوازم قدیمی و شکسته که کاربردی ندارند را از خانه خارج کنید.

کمد لباس، فضای زیر تخت و کابینت ها همگی از مواردی هستند که نیاز به پاکسازی دارند.

2. جریان یافتن هوا و نور در منزل

فنگ شویی منزل
فنگ شویی منزل

برای جریان یافتن انرژی در منزل نیاز است هوا و نور نیز جریان پیدا کند. استفاده از پنجره، درب های کشویی و آینه ها برای وارد کردن هوا و نور طبیعی خورشید و روشن کردن خانه تاثیر عالی دارد.

فضاهای تاریک را با لامپ یا آینه (برای بازتاب نور) روشن کنید.

3. گیاهان را به دکوراسیون منزل اضافه کنید

فنگ شویی منزل
فنگ شویی منزل

جریان هوا در فنگ شویی مهم است اما این هوا باید پاک باشد، استفاده از گیاهان در منزل باعث فیلتر کردن هوا شده و محیط را پاکیزه و سالم نگه می دارد.

در انتخاب گیاهان برای فنگ شویی دقت کنید، برخی گیاهان مانند کاکتوس برای جذب انرژی مناسب نیستند زیرا نیاز کمی به آب دارد. اما گیاهانی مانند بامبو، کائوچو، نخل و گیاه عنکبوتی برای فنگ شویی ایده آل هستند.

4. از رنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید

نکات مهم فنگ شویی
نکات مهم فنگ شویی

رنگ در فنگ شویی نقش مهمی ایفا می کند. برای اضافه کردن رنگ ها می توانید از کاغذ دیواری، دکوری ها یا تابلو نقاشی استفاده کنید.

قرمز: نماد شانس و ثروت
نارنجی: نماد شادی
زرد: نماد قدرت و برانگیختن ذهنی
سبز: نماد صلح، تعادل و شفا
آبی: نماد آرامش، ارتباط
بنفش: نماد ثروت، معنویات
سفید: نماد پاکی و خلوص
سیاه: نماد قدرت ( مخصوصا اگر با قرمز همراه شود)
قهوه ای: نماد پروردن

5. از Yin و Yang استفاده کنید

نکات مهم فنگ شویی
نکات مهم فنگ شویی

پیروان فنگ شویی معتقدند همه چیز متشکل از دو نیروی متضاد اما متصل هستند: Yin ( زنانه ) و Yang (مردانه). تعادل این دو نیرو مانند رابطه تاریکی و نور یا شب و روز است، بدون هم نمی توانند وجود داشته باشند.

در طراحی داخلی منزل به این تعادل توجه داشته باشید. به عنوان مثال در تصویر بالا عناصر Yin و Yang در اتاق نشیمن عبارتند از لهجه های سیاه و سفید و مبلمان جعبه مانند با لبه های گرد.