بهترین و زیباترین گل های ضد آلرژی برای باغچه و حیاط منزل

5335

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که به علت ابتلا به آلرژی یا حساسیت خود یا یکی از اعضای خانواده از داشتن باغچه و باغ در حیاط خلوت منزل محروم شده اید. در این مطلب قصد داریم شما را با 5 گل زیبا و شگفت انگیز آشنا کنیم که به دلیل گرده افشانی محدود برای افرادی که به حساسیت مبتلا هستند مناسب بوده و ظاهر رویایی به حیاط منزل می بخشند. با ما همراه باشید.

1. گل کاغذی

گل کاغذی
گل کاغذی

اگر آرزوی داشتن باغ زیبا و رنگارنگ در منزل خود را دارید اما آبرسانی فراوان به گل ها برایتان مقدور نیست، کاشت گل های کاغذی در حیاط خانه گزینه خوبی است که در مصرف آب نیز صرفه جویی خواهد کرد.

گل های کاغذی از جمله گل های زیبایی هستند که نسبت به خشکی مقاوم بوده و برای افراد مبتلا به آلرژی و حساسیت نیز مضر نیستند.

این گیاه شکوفه های صورتی روشن و نارنجی دارد اما گل های کوچک این گیاه در حقیقت داخل شکوفه ها قرار گرفته که گرده زیادی تولید نمی کند.

2. گل لاله

گل لاله
گل لاله

شاید کمی عجیب به نظر برسد که گل لاله با این که مختص فصل بهار است کمترین میزان حساسیت و آلرژی را در افراد ایجاد می کند. گل لاله گرده کمی دارد به طوری که علاوه بر باغچه و فضای آزاد، در داخل منزل نیز قابل نگهداری است.

با این وجود هنگام کاشت آن توجه داشته باشید که چندین مورد خارش خفیف برای خانم هایی که به آلرژی پس از زایمان مبتلا هستند، گزارش شده است.

3. گل بگونیا

گل بگونیا
گل بگونیا

اگر به آلرژی مبتلا هستید و از سوی دیگر حیاط منزل تان آفتاب گیر نیست، شاید تصور داشتن باغ گل برایتان دور از ذهن باشد اما گل های بگونیا راه حل عالی برای این مسئله می باشند.

گل بگونیا گیاهی ضد آلرژی است و با اینکه به نور غیر مستقیم زیادی نیاز دارد، نور مستقیم خورشید آن را می سوزاند. این گل به رنگ های صورتی، قرمز، زرد، سفید، نارنجی یا ترکیب برخی از این رنگ ها یافت می شود.

نگران نوع گل بگونیا نباشید زیرا همه انواع آن برای افراد مبتلا به آلرژی بی خطر است.

4. گل ادریسی

گل ادریسی
گل ادریسی

اگر دوست دارید باغی با گل های انبوه و گرده افشانی محدود داشته باشید، گل ادریسی گزینه مناسبی است. این گیاه زیبا از فصل بهار تا پاییز گل می دهد و مانند بگونیا در رنگ های مختلف دیده می شود.

گل ادریسی از گیاهانی است که به آب فراوانی نیاز دارد، اما اگر آب مورد نیاز آن را تامین کنید گل های زیبا و شگفت انگیزی به شما هدیه خواهد داد!

5. گل رز

گل رز
گل رز

باغ گل رز با عطر خارق العاده این گل ها حتی برای بیماران مبتلا به آلرژی هم بی خطر است زیرا لاله با اینکه گرده تولید می کند اما مقدار این گرده ها در حدی هست که با وزش نسیم در باغ پخش نخواهند شد.

اگر دوست دارید باغی به سبک کلاسیک در حیاط خلوت خانه داشته باشید از گل های رز غافل نشوید.