درب داخلی ساختمان

انواع درب داخلی ساختمان که در ساختمان ها به کار می روند عبارتند از :

 

درب HDF:

درب HDF ، یکی از پرطرفدارترین درب ها در زمینه درب داخلی ساختمان به حساب می آید. درب اچ دی اف به دو صورت خام و رنگ شده در ساختمان ها به کار می روند که نوع خام آن بدون رنگ می باشد و پس از تحویل توسط مشتری رنگ می شود اما نوع رنگ شده درب اچ دی اف که در کارخانه رنگ می شود و هم از نظر نوع رنگ و هم از نظر سیستم رنگ آمیزی دارای کیفیت بالاتری می باشند.

 

درب MDF:

درب MDF بیشتر در درب ورودی ساختمان ها استفاده می شود. به دلیل هزینه بالاتری که نسبت به درب HDF دارد برای درب داخلی ساختمان کمتر از این نوع درب استفاده می شود و استفاده از درب HDF را به صرفه تر است. اما به دلیل آنکه درب MDF از استحکام بیشتری برخوردار هستند در درب ورودی ساختمان ها از آن ها استفاده می شود در حالی که استفاده از درب HDF در محل ورودی ساختمان ها کار اصولی به نظر نمی رسد.

 

درب HPL:

درب HDF با روکش ملامینه نسبت به دو مدل قبلی کم هزینه تر می باشد. زیرا درب HPL به علت داشتن روکش ملامینه دیگر نیازی به رنگ شدن ندارد. به علت سرعت بالای تولید این محصول در پروژه های انبوه سازی که نیاز می باشد تا در کمترین زمان ممکن تحویل درب میسر شود درب HPL بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از عیب های مهم و اصلی این نوع درب ها کیفیت پایین آنها نسبت به درب HDF و MDF می باشد. درب HPL معمولا دوام خوبی ندارد و بعد از مدتی مالک را دچار مشکل می کنند.

 

درب ABS:

درب ABS یا درب ضد آب امروزه کاربرد بیشتری پیدا کرده است. درب ضد آب در مقابل آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد و در بیشتر موارد در ساختمان ها برای درب سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می گیرد. این درب به دلیل داشتن رویه ضد آب که بر روی کلاف چوبی پرس می شود مانع از عبور آب و رطوبت به ساختمان داخلی درب می شوند. دور تا دور کلاف درب نیز که نمیتوان رویه ABS را پرس کرد با مایعی به نام رزین پوشانده می شود تا درب از هر نظر عایق رطوبتی باشد.

 

درب PVC:

درب PVC همان درب HDF و MDF با روکش پی وی سی می باشد. روکش های پی وی سی را می توان به نوعی مقاوم در برابر رطوبت و آب دانست. اما یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب این نوع درب این است که به هیچ عنوان در محل نصب درب نباید در مقابل نور و حرارت مستقیم خورشید قرار بگیرد زیرا به مرور زمان بر اثر حرارت روکش PVC از کلاف درب جدا شده و در اصطلاح خودش را می اندازد.

امتیاز دهید post