مشخصات درب ضد آب سرویس بهداشتی چیست؟

1905

مجله درکو : بعضی از قسمت های یک ساختمان از جمله آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی به طور مداوم در معرض آب هستند، درب هایی که برای این مناطق استفاده می شود بهتر است که ضد آب باشند تا بر اثر رطوبت و با گذشت زمان فرسوده و تخریب نشوند.

عکس درب ضد آب سرویس بهداشتی
درب ضد آب سرویس بهداشتی

درب ضد آب در برابر آب، بخار و خش مقاوم است و امکان تخم گذاری و رشد حشرات موذی در آن بسیار کم می باشد، از نظر ظاهری کاملا طبیعی به نظر می رسند، اگر آسیب ببینند به راحتی تعمیر می شوند، با گذشت زمان در برابر آب دچار خوردگی نمی شوند و نصب آن ها بسیار سریع و آسان می باشد.

درب های ضد آب را از موادی مانند آلومینیوم، پی دی اف، چوب و ملامین و پی وی سی که بیشترین مقاومت را در برابر آب از خود نشان می دهند تولید می کنند.

در حال حاضر بهترین درب های مورد استفاده از جنس چوب هستند، چوب را با روکش های مختلف ضد آب می کنند، اگر بر روی آن روکش رزین خاصی به نام ای بی اس استفاده شود درب ضد آب ای بی سی تولید می شود. یکی دیگر از روش های ضد آب کردن درب استفاده از روکش پی وی سی است ولی چون روکش پی وی سی رویه ای پلاستیکی و بسیار نازک مانند سفره یک بار مصرف است توان مقاومتی بالایی ندارد.

درب ملامینه نیز یک نمونه ی دیگری از درب ضد آب است ولی با توجه به اینکه کناره های درب روکش ملامینه نمی شود می تواند محل نفوذ آب به درب باشد و درب را به مرور زمان از بین ببرد روش دیگری که بسیاری از عامه مردم برای جلوگیری از نفوذ آب به درب میکنند استفاده از ورق های استیل یا آلومینیوم و چسباندن آن بر روی سطح پایینی درب است ولی این را در نظر بگیرید با این روش درب ضد آب نمی شود فقط شما پوسیدگی درب را در زیر این لایه فلزی نگه می دارید تا دیده نشود.

بد نیست بدانید که نمونه ای از درب های ضد آب به تازگی تولید شده اند که به عنوان درب ورودی ساختمان استفاده می شوند و در برابر سیل مقاوم هستند.