آیا می‌دانید تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت چگونه انجام می‌شود؟ کلید کارگری درب ضد سرقت چیست؟ درب ضد سرقت ترک چند کلید دارد؟ اگر جدیداً صاحب خانه شده‌اید، به ویژه اگر خانه شما نوساز نیست، چگونه می‌خواهید اطمینان داشته باشید که شخص دیگری کلید درب خانه شما را ندارد؛ بنابراین باید به فکر تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت باشید.

اگر چندین سال است که در خانه‌ای زندگی می‌کنید، باید ببینید که امنیت و خانه شما توسط درب ورودی چگونه تأمین می‌شود؟ آیا فردی هست که کلید خانه شما را داشته باشد؟ آیا به افرادی که تا به الآن کلید منزل خود را داده‌اید، اعتماد دارید؟ اگر شما برای تأمین امنیت خانه خود اقدام به نصب درب ضد سرقت کرده‌اید، باید روش‌های مراقبت و تعمیر آن را هم یاد بگیرید و درباره مهم‌ترین نکات پیرامون تعمیر و نگهداری از این درب‌ها اطلاعات کسب کنید.

از آنجایی که این نکات برای همه افرادی که از درب ضد سرقت استفاده می‌کنند، اهمیت دارد؛ ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که نحوه تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

نکته:

قفل یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده درب‌ ضد سرقت به حساب می‌آید. قفل‌های ضد سرقتی متنوعی برای درب‌ها در نظر گرفته شده است که هر کدام ویژگی‌های خاصی خود را دارند. در نتیجه باید در زمان به مشخصات قفل درب ضد سرقت و برند تولید کننده آن و کیفیت آن توجه داشته باشید. ما در گروه صنعتی درکو پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم خرید قفل برای درب ضد سرقت ترک منزل خود دارید، می‌توانید قفل‌های داف و کاله را در نظر داشته باشید.

قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت چه انواعی دارد؟

با توجه به این که قفل‌های مختلفی برای درب‌های سرقت ساخته شده‌اند، شما می‌توانید بدون توجه به نوع درب منزل خود، قفل مورد نظر را خریداری کنید. ممکن است شما از درب ضد سرقت ترک استفاده کنید، در این صورت مانعی ندارد که قفل ایرانی و یا چینی را روی آن نصب کنید؛ البته بهتر است برای افزایش امنیت و کیفیت محصول، بهتر است از قفل ترک خریداری نمایید.

درب‌های ضد سرقت این قابلیت را دارند که روی آن دو مدل قفل نصب شود. هر یک از قفل‌ها می‌توانند ساختار خاص و منحصر به فردی داشته باشند. قفل‌های ضد سرقت با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که دارند، قیمت گذاری می‌شوند. از زمانی که موارد سرقت از ساختمان‌های مسکونی افزایش یافته، استفاده از قفل ضد سرقت برای درب ورودی منازل یک ضرورت محسوب می‌شود.

در همین راستا با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی روز قفل‌های ضد سرقت متفاوتی تولید و در بازار عرضه شدند. همان طور که می‌دانید هر کدام از قفل‌ها ویژگی و کارایی خاص خود را دارند. شما هم می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه و نیازی که دارید، یکی از بهترین قفل‌های درب ضد سرقت را خریداری کنید. قفل‌هایی که در بازار وجود دارند، به دو دسته قفل ضد سرقت کلیدی و قفل ضد سرقت هوشمند تقسیم می‌شوند.

قفل ضد سرقت کلیدی چه نوع قفلی است؟

قفل‌های ضد سرقت کلیدی، از اولین و قدیمی‌ترین قفل‌های ضد سرقتی هستند که سال‌های گذشته وارد بازار شدند و در حال حاصل در مقایسه با قفل‌های ضد سرقت هوشمند از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و در مجتمع‌های مسکونی کاربرد زیادی دارند. قفل‌های ضد سرقت کلیدی دارای دو نوع کلید هستند: کلید کارگری درب ضد سرقت و کلید اصلی.

قفل کلید اصلی، کلیدی می‌باشد که مالک اصلی آپارتمان در زمان معامله در اختیار شما می‌گذارد؛ بنابراین می‌توانید از کلید اصلی کپی بگیرید، اما کلید کارگری درب ضد سرقت، کلیدی می‌باشد که در زمان احداث آپارتمان و در دسترس سازندگان و طراحان بنا قرار دارد. کلید کارگری را نمی‌توان کپی کرد و بعد از به پایان رسیدن ساخت و ساز، اشخاص دیگر مجاز نیستند که با همان کلید به ساختمان ورود پیدا کنند.

درب ضد سرقت ترک با ۸ کلید هوشمند کامپیوتری کار می‌کند، ۳ کلید آن کلید کارگری و ۵ کلید دیگر کلید اصلی این درب ضد سرقت به حساب می‌آیند.

قفل ضد سرقت هوشمند، چه نوع قفلی است؟

قفل‌های دیجیتال هوشمند ضد سرقت، از جدیدترین و پیشرفته‌ترین قفل‌هایی هستند که برای درب‌های ضد سرقت طراحی شده‌اند و توسط یک منبع تغذیه برق مجزا کار می‌کنند. قفل‌های هوشمند روی قسمت داخلی درب‌های ضد سرقت نصب می‌شوند و جالب اینجا است که اگر برق ساختمان قطع شود، عملکرد در قفل درب ضد سرقت دچار اختلال نمی‌شود.

 

قفل درب ضد سرقت هوشمند

قفل درب ضد سرقت هوشمند در دو نوع حسگر اثر انگشت و کارتی تولید می‌شوند. اگر اثر انگشتی به اشتباه روی این قفل‌ها قرار بگیرد، با ایجاد صدای زنگ هشدار خواهد داد، اما قفل‌های ضد سرقت هوشمند کارتی، تنها به وسیله کارت مختص خود با خواهد شد. البته این قفل‌های کلید یدک هم دارند که در مواقع ضروری استفاده شود.

نحوه تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت از یک زبانه و مغزی قفل تشکیل شده‌اند که اگر کلید را بچرخانید، می‌توانید زبانه آن را باز و یا بسته کنید. درب‌های ضد سرقت از دو مغزی پشتیبانی می‌کنند، مغزی که در بخش بالایی درب قرار دارد شب بند و در مغزی بخش پایینی مغزی ساده نام دارد.

تعویض مغزی قفل شب بند چگونه انجام می‌شود؟

در گام اول باید پیچ‌های قسمت مغزی قفل را به طور کامل باز کنید و بعد از خارج کردن کاسه زرت، آن را خارج کنید تا بتوانید به مغزی قفل دسترسی داشته باشید. سپس مغزی را تعویض کنید و بعد از جایگذاری کاسه و پوکی، پیچ‌های قفل را ببندید.

تعویض مغزی قفل ساده (بخش پایین در) چگونه انجام می‌شود؟

در شروع کار می‌توانید با باز کردن دو پیچ از قسمت داخلی قفل، پیچ‌های پشت درب را باز کنید. بعد از آن پیچ وسط از سه پیچ قسمت زبانه درب ضد سرقت را باز کرده و مغزی قدیمی را با یک مغزی جدید تعویض می‌کنید.

نتیجه‌گیری

اگر تسلط کافی روی تعویض مغزی برای درب‌های ضد سرقت ندارید، این کار را انجام ندهید و از متخصص این کار بخواهید تا مغزی درب را تعویض کند. در زمان تعویض سعی کنید، به درب آسیب نزنید. بعد از تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت، آن را روغن کاری کنید. در زمان خرید قفل درب هوشمند ضد سرقت باید کیفیت و مقاومت آن را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید بهترین نوع آن را خریداری کنید. گروه صنعتی درکو به تمامی سؤالات و انتقادات شما درباره قفل‌های درب ضد سرقت پاسخگو می‌باشد.

درب ضد سرقت لوکس

ابعاد درب ضد سرقت

دستگیره درب ضد سرقت

کلید درب ضد سرقت

امتیاز دهید post