درب ضد حریق در چه مکان هایی کاربرد دارد؟ بر اساس نوع درب ضد حریق و همچنین درجه بندی که دارد شما کاربردهای متفاوتی از این نمونه درب ها می توانید دریافت کنید. درب های ضد حریق در برابر آتش سوزی مقاومت زیادی از خود نشان می دهند و به همین دلیل در بیشتر ساختمان هایی که باید ایمنی زیادی داشته باشند نصب می گردند.

کاربردهای درب های ضد حریق زیاد است و بر همین اساس تولیدکننده درب ضد حریق تعداد متنوعی این نمونه درب ها را تولید کرده و وارد بازار می نمایند. شما برای خرید درب های ضد حریق باید به خوبی مدل آنها را مورد بررسی قرار دهید و سپس یکی از مدل ها که مناسب ساختمان می باشد را خریداری کنید.

کاربرد های درب ضد حریق چیست؟

درب ضد حریق برای مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز صنعتی، مراکز تجاری و اداری، مراکز آموزشی و فرهنگی و غیره نصب می‌ گردد. یکی از مهمترین نکاتی که شما زمان خریداری درب های ضد حریق باید به آن دقت داشته باشید مدل درب است. در واقع باید بدانید که درب های ضد حریق مربوط به ساختمان های مسکونی برای ساختمان های صنعتی گزینه ای مناسبی به شمار نمی رود. به همین دلیل مدل آنها را به خوبی باید زمان خریداری بررسی کنید و مناسب ترین مدل را تهیه نمایید. کاربردهای درب های ضد حریق بر اساس ساختمان های متنوع را در ادامه معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید = نصب درب ضد حریق

انواع درب ضد حریق برای مکان های متنوع

هر یک از انواع درب های ضد حریق را اگر بشناسید می توانید بر اساس درجه بندی خطر هر ساختمانی یکی را که مناسب تر است خریداری کنید. هر یک از انواع درب ضد حریق و کاربردهای متنوعشان عبارت است از :

1. درب های ضد حریق فولادی :

درب های ضد حریق فولادی یکی از بهترین نمونه درب های ضد حریق به شمار می روند که انواع متنوعی دارند. هر یک از انواع درب های ضد حریق فولادی را با استفاده از پشم های نسوز تولید کرده ‌اند. این نمونه درب ها می توانند در برابر درجه ۸۰۰ درجه مقاومت زیادی از خود نشان دهند. البته که باید بدانید مقاومت آنها حدود ۴ ساعت خواهد بود. درب های ضد حریق فولادی به دلیل ساختار ویژه و سنگینی که دارند به طور معمول برای ساختمان های صنعتی و تجاری گزینه مناسبی به شمار می ‌روند. کارخانه ‌ها و شرکت‌ ها از این نمونه درب های ضد حریق استفاده می کنند. از آنجایی که این درب ها توانایی مهار کردن آتش را بیشتر از دیگر نمونه درب ها دارند استفاده کردن از آنها در کارخانه هایی که مشغول ساخت مواد اشتعال زا هستند بسیار اهمیت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید = درب ضد حریق چیست؟

امروز تولیدکنندگانی که این نمونه از درب های ضد حریق را تولید می ‌کنند به بهینه سازی و همچنین زیباتر کردن درب ها توجه می نمایند. آنها توانسته اند با تولید انواع درب های فولادی ظریف و زیبا جای این نمونه درب ها را در ساختمان ‌های مسکونی هم باز کنند. ساختمان سازان می‌ توانند از درب های فولادی برای واحدهای مسکونی استفاده نمایند. همچنین باید بدانید که درب های ضد حریق فولادی نصب بسیار آسانی دارند و برای پله های اضطراری گزینه مناسبی به شمار می روند. نصب هر یک از درب های ضد حریق فولادی اگر بر اساس استانداردهای مشخص شده نباشد کارایی مناسبی از خود نشان نمی دهند.

درب ضد حریق مورد تایید آتش نشانی

2. درب های ضد حریق شیشه ای :

شیشه های دوجداره یکی از بهترین متریال های به شمار می‌ روند که برای جلوگیری از ورود دود و آتش مقاومت زیادی دارند. شما باید بدانید که امروز با استفاده کردن از فناوری های پیشرفته تولید کنندگان درب ضد حریق شیشه ای را تولید کرده‌ اند. استفاده کردن از درب های ضد حریق شیشه ای بیشتر برای ساختمان های مسکونی گزینه مناسبی به شمار می رود. این نمونه درب ها مقاومت زیادی دارند و در برابر آتش می توانند تا چندین ساعت مقاومت نشان دهند. اما شما باید دقت داشته باشید که این نمونه درب ها تنها می‌ توانند از ورود دود و آتش به ساختمان های دیگر جلوگیری کنند. مقاومت آنها در برابر انتقال حرارت آتش سوزی چندان بالا نمی باشد. به همین دلیل در ساختمان هایی که تعداد افراد کمتری دارند باید این نمونه درب های ضد حریق را نصب کنید. هزینه خریداری این نمونه درب های ضد حریق به نسبت دیگر درب ها تا حدودی پایین تر است.

3. درب های ضد حریق چوبی :

چوب یکی از مهمترین مواد اولیه به شمار می ‌رود که برای طراحی درب ضد حریق مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که استفاده کردن از درب های ضد حریق فولادی و شیشه ‌ای برای استفاده در محیط های مسکونی چندان گزینه جالبی نمی‌ باشد تولیدکنندگان با طراحی درب های ضد حریق چوبی توانسته اند دغدغه ساختمان سازان را تا حدودی حل کنند. این نمونه درب ها به طور معمول بر اساس مدت زمان مقاومتی که دارند دسته بندی می شوند. در واقع مقاومت آنها در برابر حرارت یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید داشته باشند وبر اساس همین ویژگی تقسیم بندی می گردند.
این نمونه درب ها را شما می توانید برای مدت زمان ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در برابر حرارت و شعله های آتش قرار دهید تا مقاومت شان را بسنجید. برخی از آنها که تا 120 دقیقه مقاومت دارند را شما می توانید روی آن دسته از ساختمان هایی که تعداد جمعیت بیشتری دارند نصب کنید. یکی از مهمترین ویژگی های این نمونه درب های ضد حریق زیبایی آنها می باشد. این درب های ضد حریق برای جلوه زیبای ساختمان گزینه مناسبی به شمار می روند که ساختمان سازان نصب می کنند.

بیشتر بخوانید = یراق آلات درب ضد حریق

قیمت درب ضد حریق

هزینه ‌ای که شما برای خرید درب های ضد حریق پرداخت می کنید به فاکتورهای متنوعی بستگی دارد. درب های ضد حریق بسته ‌بندی‌ های متفاوتی دارند که هر یک از آنها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند. شما برای خرید درب های ضد حریق فولادی هزینه بیشتری را نیاز است که پرداخت کنید. چرا که آنها را با استفاده از بهترین و مقاوم ترین متریال ها تولید و طراحی کرده اند. قیمت درب های ضد حریق چوبی بر اساس ویژگی ها و همچنین مقاومتی که دارند با یکدیگر متفاوت می باشد. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد قیمت درب ضد حریق به دست بیاورید بهتر است با کارشناسان فروش درکو مشورت نمایید.

امتیاز دهید post