انواع درب های ضد سرقت

در مدتی که در ارتباط با انواع درب های ضد سرقت فعالیت می کنم بسیار دیدم و شنیدم که خریداران عزیز با توجه به صحبتهای همکاران ما وتحقیقاتی که در مورد درب های ضد سرقت انجام داده اند سوالاتی را مطرح می کنند و بر مواردی تکیه می کنند که هرچند این پارامترها درانتخاب درب ضد سرقت تاثیر گذارهستند اما به تنهایی کافی نمی باشند. به همین دلیل بهتر دانستم که در ابتدا واژه درب ضد سرقت را به چالش کشیده و انواع درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران معرفی گردد و پس از آن در نوشتارهای بعدی که در بخش مقالات سایت می توانید آنها را مطالعه کنید به بررسی ساختار درب های ضد سرقت و پارامترهای مهم برای انتخاب انواع درب ضد سرقت پرداخته شود.

معرفی رویه ی درب hdf

وقتی به وب سایت های تولیدکنندگان دربهای پیش ساخته (ضد سرقت) در سایر کشورها مراجعه میکنید عنوانی که برای این گونه درب های پیش ساخته (ضد سرقت) به کار برده شده است security door است که معادل فارسی آن درب ایمن می باشد این در حالی است که درب ضد سرقت در فارسی معادل واژه anti theft door است و همین نام گذاری متفاوت در دیدگاه ما برای انتخاب یک درب پیش ساخته ایمن (ضد سرقت) تاثیر گذار خواهد بود و در مواردی باعث می شود بسیاری از پارامترهای اساسی دیگر را نیز از یاد ببریم.

به دلیل کاربرد بسیار زیاد واژه درب ضد سرقت (anti theft door) به جای درب ایمن ( security door) بر خلاف میل شخصی درنوشتارها نیز همچنان از واژه ی درب ضد سرقت استفاده خواهم کرد. در ابتدا درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران را بدون توجه به بحث کیفی درب ها و فقط با توجه به شکل ظاهری آنها دسته بندی خواهیم کرد. و با توجه به شکل ظاهری انواع درب های ضد سرقت می توان درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران را به صورت زیر دسته بندی کرد:
۱- درب های ضد سرقت ساخت چین
۲- درب های ضد سرقت ترکیه
۳- درب های ضد سرقت ایرانی

انواع درب های ضد سرقت ایرانی از نظر ظاهری کاملا مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند.البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شوند اما تولید این سری از درب های ضد سرقت نسبت به درب های ضد سرقت مشابه ترک بسیار محدود تر می باشد. و به اجمال می توان گفت دربهای ضد سرقت به طور کلی از نظر شیوه تولید و شکل ظاهری به دو کشور چین و ترکیه بر می گردد و این در حالی است که درب های ضد سرقت چینی خود نیز از درب های ایتالیایی الگو برداری شده اند.در ادامه لازم به ذکر است تولید کننده درب ضد سرقت طرح ترک در ایران همگی چارچوب های خود را در داخل ایران تولید کرده و یا از تولید کنندگان داخلی خریداری می کنند و یراق آلات خود را نیز عمدتا از محصولات ساخت کشور ترکیه استفاده می کنند و اما رویه درب ها را برخی مستقیما از ترکیه وارد می کنند و برخی از تولیدات داخل استفاده می کنند. البته استفاده از ورق های وارداتی لزوما یک امتیاز نیست و تنها به دلیل هزینه های بالای خرید دستگاهها و سایر ملزومات تولید برخی ترجیح می دهند که بدین نحو عمل کنند،هرچند که اکثر فروشندگان درب های ضد سرقت محصولات ایرانی را به عنوان درب های ترک مونتاژ ایران معرفی می کنند.

نکاتی برای خرید درب ضد سرقت

همه ی ما در زندگی به علت مشکلات به موجود آمد ه ممکن است نیاز به درب ضد سرقت پیدا کنیم و این که اطلاعات اولیه ای از درب ضد سرقت داشته باشیم برای ما ضرورت پیدا خواهد کرد. در زیر به چند رکن اصلی که هنگام خرید باید به آن توجه کنیم نام برده خواهد شد. نکاتی برای خرید درب ضد سرقت

۱)کشور یا شرکت سازنده درب ضد سرقت: شاید در چند سال قبل یکی از مهمترین سوالاتی که از فروشنده درب ضد سرقت می پرسیدیم این سوال بود که محصول شما برای کدام کشور است و در پاسخ نام کشور ترکیه را می شنیدیم ولی در حال حاضر تعداد کمی از تولید کننده درب ضد سرقت ایرانی هستند که می توانند دربی در حد استانداردهای درب ضد سرقت ترک تولید کنند ولی باز هم درب های تولید شده در کشور ترکیه نیستند و اگر به دنبال خرید بسیار با کیفیتی هستید توصیه ما به شما خرید درب ضد سرقت ترک است.

۲)استراکچر یا متریال داخلی درب ضد سرقت: مهمترین قسمت که می تواند تضمین بیشتری برای درب ضد سرقت شما باشد استراکچر آن است سعی کنید دربی را خریداری کنید که حتما ورق سرتاسری در کل لنگه درب داشته باشد سعی کنید خرید درب ضد سرقت شما به گونه ای باشد که وزن استراکچر درب حدود ۱۰۰ کیلو گرم باشد و قطر ورق های استفاده شده برای ساخت درب ضد سرقت کمتر از ۲ میل نباشد.

۳)قفل درب ضد سرقت: اکثر تولید کننده درب ضد سرقت ترک و ایرانی از قفل و دستگیره کالی یا کاله استفاده می کنند حتما مطمئن شوید از شرکت یا فروشگاه درب ضد سرقت خرید می کنید که مطمئن است و از قفل و دستگیره چینی که از روی قفل و دستگیره کالی کپی شده است استفاده نمی کند

۴)رویه درب ضد سرقت: رویه درب ضد سرقت همان شکل و مدل درب است که شما می بینید کیفیت رویه درب تضمین کننده امنیت درب ضد سرقت نیست ولی هر  چقدر رنگ مدل و طرح انتخابی درب ضد سرقت شما بهتر باشد عمر مفید درب ضد سرقت شما بیشتر می شود. رویه های متنوعی برای درب ضد سرقت وجود دارد تلاش کنید طرحی را انتخاب کنید که علاوه بر همخوانی با سلیقه شما برای فضایی نصب هم مناسب باشد.

گروه صنعتی درکو نماینده درب ضد سرقت تونا احشاپ ترکیه این تضمین را به شما می دهد که درب ضد سرقتی با استانداردهای امنیتی بسیار بالا و کیفیتی فراتر از تصور شما با قیمتی بسیار رقابتی به شما سرور گرامی تحویل دهد.

درب ضد سرقت یا درب ایمنی؟

درب ضد سرقت یا درب ایمنی؟ درب ضد سرقت در انگلیسی به نام anti theft door خوانده می شود و درب ایمنی نیز با security door نام برده می شود. حال اینکه تفاوت بین درب ایمنی با درب ضد سرقت در چیست سوال بسیار مهمی است که در زیر آن را به چالش خواهیم کشید. همان طورکه در بیان کلمه درب ضد سرقت گفته می شود انتظار خریدار این است که با خرید این درب بتواند از هر گونه سرقتی در امان باشد ولی آنطور که سازندگان این دربها و فروشنده درب ضد سرقت می دانند این دربها هم در شرایط خاصی قابلیت باز شدن توسط سارق یا سارقین را دارد. درب ضد سرقت یا درب ایمنی؟
ولی در مورد کلمه درب ایمنی که اقلیت بسیار کمی از افراد از این نام استفاده می کنند این حس به مشتری القا خواهد شد که با خرید این دربها امنیت بیشتری از دربهای قدیمی دریافت خواهد کرد و می تواند خیال اسوده تری از بابت درب ورودی خود داشته باشد حال آنکه خرید درب ضد سرقت به معنای واقعی درب ورودی واحد شما را غیر قابل ورود نخواهد کرد و درب ایمنی هم فقط امنیت را مقداری بیشتر نخواهد کرد شما با خرید درب ضد سرقت مناسب با کیفیت می توانید بسیار با امنیت بیشتر و با خرید آپشن های تکمیلی دربهای ضد سرقت تونا احشاپ ترک می توانید ضریب امنیت خود را باز هم از قبل بیشتر کنید. دربهای ضد سرقت که در ایران فروخته یا ساخته می شود با نام steel door نیز نامیده می شوند که به معنای لفظی درب فلزی است.

تناسب درب ضد سرقت با محیط

درب ضد سرقت در محیط های متفاوت، مختلف است. تناسب درب ضد سرقت با محیط به شرایط آب و هوایی و محل استفاده از درب تعیین کننده نوع و کیفیت درب است. درب مورد استفاده برای مناطق با شرایط آب و هوایی سرد و خشک با درب مورد نیاز برای آب و هوای گرمسیری کاملا متفاوت است.

برخی از مکان ها مانند منازل نیاز به امنیت کمتری نسبت به شرکت ها، کارخانه ها و سایر مناطق دارند. به همین دلیل نیازی نیست که برای منازل, درب ضد سرقت با کیفیت خیلی بالا تهیه کنیم. البته مجهز کردن منازل با چنین درب هایی دارای محدودیت نیست اما انجام این کار لزومی ندارد. در مقابل درب ضد سرقت مورد استفاده برای کارخانه ها، شرکت ها،مغازه و … باید دارای مقاومت دوچندان نسبت به منازل باشند.

 برای افزایش کیفیت درب ضد سرقت ، اجزا داخلی آن را تقویت می کنند. علاوه بر اجزا داخلی، قفل آنها را نیز مقاوم تر می کنند، برای این محل ها غالبا از قفل های اثر انگشتی و یا کارتی استفاده می کنند. بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت حتما به این نکات توجه کنید تا علاوه بر ایجاد امنیت، عمر مفید درب ضد سرقت را نیز تقویت کنید

وزن درب ضد سرقت

وزن درب ضد سرقت به دلیل تفاوت در مواد فلزی به کار برده شده در آنها فرق می کند.

یکی از روش هایی که به درب ضد سرقت استحکام می بخشد وجود فلز درون آن است.

با قرار دادن شبکه های فلزی درون درب های ضد سرقت اگر ضربه ای به درب وارد شود،

درب می تواند در مقابل ضربه مقاومت نشان دهد و دچار فرو رفتگی نشود.

از پشم سنگ برای پر کردن فضاهای خالی بین این شبکه ها و استحکام بخشیدن بیشتر به درب استفاده می شود،

پشم شیشه علاوه بر مستحکم کردن درب ضد سرقت به عنوان عایق نیز به کار برده می شود.

چنانچه مایل هستید در هنگام خرید درب ضد سرقت بدانید که در درون درب ضد سرقت که خریداری کرده اید چه نوع مواد پر کننده ای به کار رفته است

می توانید چشمی قرار داده شده بر روی درب را برداشته و با استفاده از حفره آن به پرکننده درون درب پی ببرید.

درب ضد سرقت لوکس

نصب درب ضد سرقت

ابعاد درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت

درب ضد سرقت ترک

دستگیره درب ضد سرقت

کلید درب ضد سرقت

درب ضد سرقت, فروش درب ضد سرقت, قیمت درب ضد سرقت, خرید درب ضد سرقت, بورس درب ضد سرقت, انواع درب ضد سرقت, درب لابی ضد سرقت

امتیاز دهید post